Usługi informatyczne

Żeby ułatwić Ci studiowanie, w ZPSB wprowadziliśmy wiele udogodnień technologicznych. Sprawdź, z czego jako nasz student możesz korzystać.

Sieć bezprzewodowa

W całym budynku ZPSB masz bezpłatny dostęp do otwartej sieci bezprzewodowej i możesz swobodnie korzystać z internetu na swoim komputerze czy urządzeniach mobilnych.

e-Dziekanat

Dzięki naszemu e-Dziekanatowi wiele spraw i formalności załatwisz szybko i sprawnie przez internet. Znajdziesz w nim plan zajęć, swoje oceny (wirtualny indeks), a także wszystkie decyzje Dziekana i inne Twoje rozpatrzone podania, informacje o praktykach, stypendiach i płatnościach, a także ogłoszenia wysyłane przez pracowników Dziekanatu i wykładowców. Możesz tam sprawdzić także swój indywidualny numer konta, wysokość czesnego i innych opłat, zweryfikować, co już zapłaciłeś i czy masz jakieś zaległości. Przez e-Dziekanat możesz również wypełniać ankiety na temat zajęć, a także wyszukiwać informacje o prowadzących – ich adresy e-mail, terminy konsultacji i zaplanowane zajęcia.

Konto pocztowe i platforma Microsoft 365

W ramach usługi Office 365 studenci ZPSB otrzymują:

  • dostęp do skrzynki pocztowej o pojemności 100 GB,
  • najnowsze wersje programów z pakietu MS Office: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Skype, Publisher, Access,
  • możliwość instalacji na 5 komputerach PC lub Mac, 5 tabletach lub smartfonach,
  • edycję i współdzielenie dokumentów dzięki aplikacjom Office Online oraz Microsoft SharePoint,
  • przechowywanie i udostępnianie plików dzięki nieograniczonej przestrzeni dyskowej usługi OneDrive.

Więcej informacji na temat logwania znajdziesz tutaj.

Masz problem z kontem pocztowym? Skontaktuj się z nami mailowo pod adresem: serwis@zpsb.pl. Na pewno pomożemy!

Azure – oprogramowanie Microsoft dla studentów

Azure to platforma, która została stworzona z myślą o studentach kierunku Informatyka. Dzięki niemu masz legalny dostęp do bogatego pakietu najnowszego oprogramowania Microsoft. To między innymi:

  • systemy operacyjne Microsoft,
  • systemy serwerowe Microsoft,
  • narzędzie Visual Studio do tworzenia oprogramowania,
  • dostęp do dokumentacji, artykułów technicznych, przykładowych kodów źródłowych,
  • dostęp do wersji testowych produktów, dzięki temu będziesz mógł zapoznać się z nimi zanim pojawią się na rynku.

Oprogramowanie można instalować na domowych komputerach, wyłącznie do celów edukacyjnych.

Licencja Azure nie obejmuje pakietu MS Office.

Masz pytania dotyczące korzystania z Azure? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na te zadawane najczęściej.

Jak skorzystać z programu?
Wystarczy wejść na stronę www.portal.azure.com, zalogować się za pomocą swojego konta pocztowego z końcówką @zpsb.pl np. ab12345@zpsb.pl oraz hasła do e-dziekanatu.

Czy mogę używać oprogramowania z Azure na moim komputerze domowym?
Z otrzymanego oprogramowania możesz korzystać na dowolnej liczbie komputerów używanych przez Ciebie w domu, ale pamiętaj, że służy ono wyłącznie do celów edukacyjnych, naukowych i badawczych.

Co się dzieje z programami z Azure, kiedy przestaję być studentem?
Po zakończeniu studiów dostęp do platformy Azure zostaje zablokowany, ale nadal możesz używać oprogramowania i jego bezpłatnych uaktualnień zgodnie z licencją Azure, a więc wykorzystywać je do celów niekomercyjnych. Nie możesz jednak instalować nowych wersji programów.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Skontaktuj się z naszym Działem IT mailowo pod adresem: serwis@zpsb.pl. Na pewno pomożemy!

 

Masz pytania związane z usługami informatycznymi? Skontaktuj się z nami!
ZPSB Szczecin – ul. Żołnierska 53, budynek A, pok. 208
tel.: 91 814 94 46
e-mail: serwis@zpsb.pl