Księgowość i płace w małej firmie

Rekrutacja zakończona.

 

W ZPSB w Świnoujściu na kierunku Księgowość i płace w małej firmie w ciągu rocznej edukacji zapoznasz się z wiedzą teoretyczną na temat specyfiki pracy w danej branży. Co więcej, z pomocą doświadczonych wykładowców zdobędziesz umiejętności praktyczne, które umożliwią Ci rozwój kariery zawodowej w dziale księgowości i płac. Kończąc studia będziesz mógł pracować nie tylko w zewnętrznej firmie, ale także z powodzeniem rozpocząć własną działalność gospodarczą (np. zakładając biuro rachunkowe).

Cel studiów na kierunku Księgowość i płace w małej firmie

Edukacja w ZPSB w Świnoujściu na wskazanym kierunku ma na celu przygotowanie słuchaczy do pracy w biurze rachunkowym. Jest to więc nie tylko wiedza teoretyczna, ale przede wszystkim umiejętności praktyczne, dzięki którym możliwe będzie realizowanie zarówno procedur, jak i usług z branży rachunkowości. Wśród najważniejszych wymienić można m.in.:

  • prowadzenie spraw kadrowo-płacowych,
  • znajomość najważniejszych i aktualnych przepisów,
  • wiedza na temat organizacji pracy i procesów księgowych,
  • znajomość zasad przygotowywania umów z ubezpieczycielami i klientami oraz z zakresu pełnomocnictw,
  • dokumentacja i księgowanie operacji gospodarczych oraz obliczanie podatku,
  • asystowanie klientom w trakcie zakładania oraz prowadzenia działalności gospodarczej.

Studia podyplomowe na kierunku Księgowość i płace w małej firmie skierowane są do obecnych pracowników biur rachunkowych, komórek księgowych oraz absolwentów kierunków ekonomicznych i z zakresu zarządzania. Ponadto także do osób, które chciałyby rozwinąć swoje kompetencje związane z pracą w branży rachunkowości i osób, pragnących rozpocząć własną działalność gospodarczą.

Forma zajęć

Schemat zajęć opiera się głównie na aspektach praktycznych w zakresie wiedzy i umiejętności pracy w podmiotach gospodarczych, tak aby słuchacze zostali wyposażeni w kwalifikacje, które umożliwią im skuteczne prowadzenie księgowości. Dlatego zajęcia przygotowywane są przez wykładowców oraz trenerów biznesu czy praktyków, którzy mają wieloletnie doświadczenie w branży.

Program dzieli się na:

  • wykłady z użyciem prezentacji multimedialnej (max. 40% czasu wszystkich zajęć),
  • praktyczne warsztaty, podczas których studenci poznają różne case studies oraz zobaczą symulacje sytuacji gospodarczych (orzecznictwo i interpretacje podatkowe, przepisy podatkowe i zasady księgowania, dokumenty z operacji gospodarczej).

Program studiów

 
Tematyka Liczba godzin
Blok kompetencji interpersonalnych 5
Trening interpersonalny 5
Blok administracyjno-prawny 18
Administracyjno-prawne aspekty zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej (podatki, zobowiązania) 6
Elementy prawa gospodarczego 6
Organizacja i budowanie marki biura rachunkowego 6
Blok rachunkowo-finansowy 130
Podstawy podatku dochodowego – przychody w działalności gospodarczej 10
Podstawy podatku dochodowego – koszty w działalności gospodarczej 10
Podatek VAT z kasą fiskalną 15
Kadry, płace, ZUS 25
Dyscyplina finansowa i skutki braku płynności 10
Sprawozdania finansowe i pozostałe obowiązki sprawozdawcze przedsiębiorcy 10
Warsztaty księgowości (symulacja operacji księgowych) 50
BLOK – KOMPETENCJE KLUCZOWE (w systemie e-learning) – słuchacz samodzielnie wybiera 4 kompetencje kluczowe na bazie diagnozy Barometr Kompetencji Kluczowych 40
  • Autoprezentacja,
  • Funkcjonowanie w otoczeniu międzynarodowym,
  • Komunikacja interpersonalna,
  • Kreatywność,
  • Praca w zespole,
  • Prawo w działalności gospodarczej,
  • Ugruntowane podstawy matematyki,
  • Zarządzanie wiedzą,
  • Zarządzanie zespołem.
40
Liczba godzin łącznie
193