Każda firma działa w określonym środowisku. Poprzez różne decyzje i czynności ma na nie mniejszy lub większy wpływ. Corporate Social Responsibility, czyli CSR to podejście, które wiąże się z dobrowolnym wzięciem odpowiedzialności za to, jak kształtuje się środowisku pod wpływem funkcjonowania firmy. Na czym polegają działania społecznie odpowiedzialne i dlaczego uwzględnianie interesów społecznych w decyzjach […]
Kategoria: Strefa biznesu i zarządzania

CSR – czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu?

Dynamiczny rozwój branży e-commerce
Pandemia koronawirusa bezsprzecznie miała ogromny wpływ na rozwój branży e-commerce. Znaczący wzrost wartości światowego handlu elektronicznego spowodowany był w dużym stopniu ograniczeniami w handlu stacjonarnym. Pozamykane sklepy oraz galerie handlowe sprawiły, że nawet osoby nieszczególnie przekonane do zakupów online, w wielu przypadkach były zmuszone się ich podjąć. Zakupy online coraz bardziej popularne w różnych branżach […]

Czy zakładanie własnej firmy się opłaca?
Młodzi ludzie coraz częściej zastanawiają się, czy warto dołączyć do grona przedsiębiorców i przejść na prowadzenie własnej działalności, zamiast pracować na etat. Kuszące wydają się zarobki oraz ciekawe możliwości i duża niezależność, które oferuje prowadzenie firmy. Czy zakładanie swojego biznesu się opłaca? Sprawdź, jakie niesie za sobą plusy, a jakie minusy. Niezależność w świecie biznesu […]

Podejście projektowe w zarządzaniu – skąd bierze się jego popularność?
Coraz częściej w środowisku biznesowym można usłyszeć o podejściu projektowym do zarządzania przedsiębiorstwem. Choć takie postrzeganie prowadzenia organizacji nie jest niczym nowym, to w ciągu ostatnich lat można zauważyć zdecydowany wzrost popularności takiego podejścia. Dlaczego zarządzanie projektowe organizacją jest uznawane za takie skuteczne i tak często wykorzystywane? Na czym ono polega i skąd bierze się […]

Czy absolwenci zarządzania są potrzebni na rynku pracy?
O tym, co chce się w życiu robić, warto pomyśleć, zanim rozpocznie się ostatni etap nauki. Dobrze jest dopasować do swoich marzeń zawodowych i planów kierunek studiów lub specjalność. Jakie oferty czekają na absolwentów zarządzania? Co można robić po tym kierunku i dlaczego jest on tak często wybierany przez młodych ludzi? Sprawdź, jakie oferty są […]

Umarł marketing, zmartwychwstał marketing – wywiad z dr Justyną Osuch
Pandemia koronawirusa wywołała w świecie marketingu niemałe zamieszanie. O zmianach, jakie możemy zaobserwować w tej branży, roli empatii i prognozach na najbliższy okres opowiada dr Justyna Osuch, Prorektor ds. Rozwoju w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu.