Pomoc psychologiczna dla dzieci, młodzieży i dorosłych
![]() |
Tryb studiów Niestacjonarne online |
![]() |
Język wykładowy Polski |
![]() |
Start studiów Październik 2025 |
![]() |
Uzyskany tytuł Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych |
![]() |
Czas trwania 1 rok |
AKTUALNA PROMOCJA
Odbierz 2 raty gratis,
studiuj taniej nawet o 1640 zł!
Promocja ważna tylko do 22.05.
TO KIERUNEK DLA CIEBIE, JEŚLI:
■ | chcesz zdobyć wiedzę na temat wspierania zdrowia psychicznego w sytuacjach kryzysowych, |
■ | interesują Cię umiejętności terapeutyczne w pracy z osobami z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi, |
■ | pracujesz lub planujesz pracować w placówkach oświatowych i pomocowych, |
■ | chcesz poszerzyć swoje kompetencje psychologiczne, niezależnie od dotychczasowego zawodu. |
Studia te są doskonałym wyborem dla tych, którzy pragną specjalizować się w wsparciu osób z problemami emocjonalnymi i behawioralnymi. Program kształcenia dostarcza praktycznych umiejętności diagnozowania oraz terapii, które będą przydatne w pracy w placówkach edukacyjnych i pomocowych. Ponadto, stanowią świetną okazję dla osób chcących rozwijać swoje kompetencje w dziedzinie zdrowia psychicznego.
KARIERA PO STUDIACH
Studia w zakresie wsparcia zdrowia psychicznego otwierają wiele możliwości kariery w obszarze pomocy psychologicznej i terapeutycznej. Po ukończeniu programu, możesz aplikować swoje umiejętności w różnych rolach zawodowych, które będą wspierać osoby w kryzysach psychicznych i zaburzeniach emocjonalnych.
Poznaj możliwe kierunki rozwoju swojej kariery:
![]() |
Psychoterapeuta: Pracuj z osobami z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, oferując wsparcie i terapię. |
![]() |
Specjalista ds. zdrowia psychicznego w szkołach: Diagnozuj i wspieraj dzieci oraz młodzież. |
![]() |
Doradca kryzysowy: Pomagaj osobom w trudnych sytuacjach kryzysowych. |
![]() |
Koordynator programów terapeutycznych: Zarządzaj programami wsparcia w placówkach pomocowych. |
![]() |
Pracownik socjalny: Wspieraj osoby z problemami emocjonalnymi i społecznymi. |
Kompetencje przyszłości. To jest chyba najtrudniejsze pytanie, które sobie zadaję. Jakie będą te kompetencje przyszłości? To będą na pewno rzeczy związane z umiejętnością komunikowania się z innym człowiekiem.
Przemysław Olewnik, wykładowca ZPSB

DLACZEGO POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH TO KIERUNEK DLA CIEBIE?
1. | Pasja do wspierania innych: Masz silną chęć pomagania ludziom w przezwyciężaniu trudności emocjonalnych i psychicznych. |
2. | Zainteresowanie diagnozą i terapią: Ciekawi Cię praca związana z diagnozowaniem problemów emocjonalnych i prowadzeniem terapii. |
3. | Chęć pracy z różnymi grupami wiekowymi: Lubisz pracować z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi, dostosowując podejście do ich potrzeb. |
4. | Potrzeba rozwoju zawodowego: Pragniesz poszerzyć swoje kompetencje w zakresie zdrowia psychicznego i zdobyć nowe umiejętności. |
5. | Skłonność do pracy w instytucjach pomocowych: Interesuje Cię praca w szkołach, ośrodkach terapeutycznych i innych placówkach, gdzie możesz wprowadzać pozytywne zmiany. |
6. | Zrozumienie dla problemów emocjonalnych: Masz empatię i zrozumienie dla osób zmagających się z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi. |
POZNAJ KIERUNEK POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH!
Kierunek Pomocy psychologicznej dla dzieci, młodzieży i dorosłych oferuje możliwość zdobycia umiejętności w zakresie diagnozowania i terapii problemów emocjonalnych. Umożliwia pracę z różnymi grupami wiekowymi w różnych placówkach, od szkół po ośrodki terapeutyczne. Jest idealny dla osób pragnących rozwijać swoje kompetencje w obszarze zdrowia psychicznego i efektywnie wspierać innych w przezwyciężaniu trudności.
PROGRAM KIERUNKU
■ | Podstawy psychopatologii i diagnozy. Klasyfikacja zaburzeń. 10 godz. |
■ | Terapia poznawczo-behawioralna (CBT). Wprowadzenie do metody. Warsztat specjalistyczny. 20 godz. |
■ | Zaburzenia lękowe. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz. |
■ | Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz. |
■ | Zaburzenia depresyjne i zachowania suicydalne. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz. |
■ | Zaburzenia odżywiania. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz. |
■ | Regulacja emocji w profilaktyce i terapii. Techniki wspierania zdrowych strategii radzenia z emocjami. 10 godz. |
■ | Zachowania ryzykowne dzieci i adolescentów. Praktyczna interwencja kryzysowa. Wybrane elementy działań terapeutycznych i psychoedukacyjnych w profilaktyce rozwoju uzależnień. 10 godz. |
■ | Dialog motywujący. Warsztat specjalizacyjny. 10 godz. |
■ | Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach. Warsztat specjalizacyjny. 10 godz. |
■ | Zaburzenia neurorozwojowe: zaburzenia hiperkinetyczne (ADHD) oraz zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) u dzieci i adolescentów. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz. |
■ | Transpłciowy uczeń. Wsparcie psychologiczne i standardy postępowania. 10 godz. |
■ | Transpłciowy uczeń. Wsparcie psychologiczne i standardy postępowania. 10 godz. |
■ | Trening Umiejętności Społecznych (TUS). Warsztat specjalizacyjny. 10 godz. |
■ | Wsparcie i praca z ofiarą przemocy. Przemoc w rodzinie. Działania wspierające. 10 godz. |
■ | PTSD i trauma emocjonalna. Prowadzenie interwencji kryzysowej wobec dzieci w sytuacji straty, żałoby. 10 godz. |
■ | Zaburzenia osobowości rozpoczynające się w adolescencji. Nieprawidłowo kształtująca się osobowość. 10 godz. |
■ | System rodzinny. Systemowe rozumienie objawów psychopatologicznych u dzieci i adolescentów. Wspieranie rodziny. 10 godz. |
■ | Warsztat praktyczny. Superwizja przypadków. 10 godz. 19. Projekt dyplomowy – studium przypadku. 20 godz. |
Łączna liczba godzin – 210 godz.
LIDER KIERUNKU
Beata Dobińska – psycholożka, psychoterapeutka CBT oraz Terapii Schematu Indywidualnej i Terapii Schematu Par, wykładowczyni akademicka, absolwentka psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (specjalność kliniczna). Specjalizuje się w pracy z osobami dorosłymi, młodymi dorosłymi oraz adolescentami doświadczającymi zaburzeń lękowych, depresyjnych, obsesyjno-kompulsyjnych, zaburzeń odżywiania i innych; wspiera osoby, które doświadczają różnorodnych problemów w życiu osobistym i zawodowym. W swojej pracy psychoterapeutycznej wykorzystuje techniki poznawczo-behawioralne (CBT), szczególnie trzeciej fali – Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT), techniki terapii schematu oraz techniki psychoterapii Gestalt. Jest certyfikowaną trenerką biznesu z wieloletnim doświadczeniem w pracy szkoleniowej z osobami dorosłymi. Ukończyła dwuletni certyfikowany programu terapii Gestalt w Krakowie, roczne szkolenia z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń u dzieci i młodzieży (Certyfikat CTPB w Warszawie) oraz certyfikowany przez ISST (International Society of Schema Therapy) kurs Terapii Schematu Indywidualnej i Terapii Schematu Par. Obecnie kończy czteroletnie certyfikowane szkolenie podyplomowe CBT w akredytowanej szkole psychoterapii Crescentia. Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi na oddziale psychiatrycznym dla osób dorosłych oraz w pracy z dziećmi i młodzieżą w szkole. Pracuje pod stałą superwizją zarówno w obszarze CBT, jak i Terapii Schematu.
TRYB
Studia niestacjonarne online
- ■ Zajęcia w piątki (16:30-21:00) oraz weekendy.
- ■ Zajęcia odbywają się online, 3 zjazdy w semestrze odbywają się na sali
Chcesz dowiedzieć się więcej
na temat studiów w ZPSB?
Skontaktuj się z nami:
■ 91 81 49 412
■ rekrutacja@zpsb.pl