Pomoc psychologiczna dla dzieci, młodzieży i dorosłych

Pomoc psychologiczna dla dzieci, młodzieży i dorosłych

Tryb studiów
Zaoczne online
Język wykładowy
Polski
Start studiów
Październik 2024
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Czas trwania
1 rok

Zapisz się


TO KIERUNEK DLA CIEBIE, JEŚLI:

chcesz zdobyć wiedzę na temat wspierania zdrowia psychicznego w sytuacjach kryzysowych,
interesują Cię umiejętności terapeutyczne w pracy z osobami z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi,
pracujesz lub planujesz pracować w placówkach oświatowych i pomocowych,
chcesz poszerzyć swoje kompetencje psychologiczne, niezależnie od dotychczasowego zawodu.

Studia te są doskonałym wyborem dla tych, którzy pragną specjalizować się w wsparciu osób z problemami emocjonalnymi i behawioralnymi. Program kształcenia dostarcza praktycznych umiejętności diagnozowania oraz terapii, które będą przydatne w pracy w placówkach edukacyjnych i pomocowych. Ponadto, stanowią świetną okazję dla osób chcących rozwijać swoje kompetencje w dziedzinie zdrowia psychicznego.


KARIERA PO STUDIACH

Studia w zakresie wsparcia zdrowia psychicznego otwierają wiele możliwości kariery w obszarze pomocy psychologicznej i terapeutycznej. Po ukończeniu programu, możesz aplikować swoje umiejętności w różnych rolach zawodowych, które będą wspierać osoby w kryzysach psychicznych i zaburzeniach emocjonalnych.

Poznaj możliwe kierunki rozwoju swojej kariery:

Psychoterapeuta: Pracuj z osobami z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, oferując wsparcie i terapię.
Specjalista ds. zdrowia psychicznego w szkołach: Diagnozuj i wspieraj dzieci oraz młodzież.
Doradca kryzysowy: Pomagaj osobom w trudnych sytuacjach kryzysowych.
Koordynator programów terapeutycznych: Zarządzaj programami wsparcia w placówkach pomocowych.
Pracownik socjalny: Wspieraj osoby z problemami emocjonalnymi i społecznymi.

 


Kompetencje przyszłości. To jest chyba najtrudniejsze pytanie, które sobie zadaję. Jakie będą te kompetencje przyszłości? To będą na pewno rzeczy związane z umiejętnością komunikowania się z innym człowiekiem.
Przemysław Olewnik, wykładowca ZPSB

profesor ZSPB

DLACZEGO POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH TO KIERUNEK DLA CIEBIE?

1. Pasja do wspierania innych:
Masz silną chęć pomagania ludziom w przezwyciężaniu trudności emocjonalnych i psychicznych.
2. Zainteresowanie diagnozą i terapią:
Ciekawi Cię praca związana z diagnozowaniem problemów emocjonalnych i prowadzeniem terapii.
3. Chęć pracy z różnymi grupami wiekowymi:
Lubisz pracować z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi, dostosowując podejście do ich potrzeb.
4. Potrzeba rozwoju zawodowego:
Pragniesz poszerzyć swoje kompetencje w zakresie zdrowia psychicznego i zdobyć nowe umiejętności.
5. Skłonność do pracy w instytucjach pomocowych:
Interesuje Cię praca w szkołach, ośrodkach terapeutycznych i innych placówkach, gdzie możesz wprowadzać pozytywne zmiany.
6. Zrozumienie dla problemów emocjonalnych:
Masz empatię i zrozumienie dla osób zmagających się z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi.

POZNAJ KIERUNEK POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH

Kierunek Pomocy psychologicznej dla dzieci, młodzieży i dorosłych oferuje możliwość zdobycia umiejętności w zakresie diagnozowania i terapii problemów emocjonalnych. Umożliwia pracę z różnymi grupami wiekowymi w różnych placówkach, od szkół po ośrodki terapeutyczne. Jest idealny dla osób pragnących rozwijać swoje kompetencje w obszarze zdrowia psychicznego i efektywnie wspierać innych w przezwyciężaniu trudności.

PROGRAM KIERUNKU

■  Podstawy psychopatologii i diagnozy. Klasyfikacja zaburzeń. 10 godz.

■  Terapia poznawczo-behawioralna (CBT). Wprowadzenie do metody. Warsztat specjalistyczny. 20 godz.

■  Zaburzenia lękowe. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz.

■  Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz.

■  Zaburzenia depresyjne i zachowania suicydalne. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz.

■  Zaburzenia odżywiania. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz.

■  Regulacja emocji w profilaktyce i terapii. Techniki wspierania zdrowych strategii radzenia z emocjami. 10 godz.

■  Zachowania ryzykowne dzieci i adolescentów. Praktyczna interwencja kryzysowa. Wybrane elementy działań terapeutycznych i psychoedukacyjnych w profilaktyce rozwoju uzależnień. 10 godz.

■  Dialog motywujący. Warsztat specjalizacyjny. 10 godz.

■  Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach. Warsztat specjalizacyjny. 10 godz.

■  Zaburzenia neurorozwojowe: zaburzenia hiperkinetyczne (ADHD) oraz zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) u dzieci i adolescentów. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz.

■  Transpłciowy uczeń. Wsparcie psychologiczne i standardy postępowania. 10 godz.

■  Trening Umiejętności Społecznych (TUS). Warsztat specjalizacyjny. 10 godz.

■  Wsparcie i praca z ofiarą przemocy. Przemoc w rodzinie. Działania wspierające. 10 godz.

■  PTSD i trauma emocjonalna. Prowadzenie interwencji kryzysowej wobec dzieci w sytuacji straty, żałoby. 10 godz.

■  Zaburzenia osobowości rozpoczynające się w adolescencji. Nieprawidłowo kształtująca się osobowość. 10 godz.

■  System rodzinny. Systemowe rozumienie objawów psychopatologicznych u dzieci i adolescentów. Wspieranie rodziny. 10 godz.

■  Warsztat praktyczny. Superwizja przypadków. 10 godz. 19. Projekt dyplomowy – studium przypadku. 20 godz.

 

 

Łączna liczba godzin – 210 godz.


LIDER KIERUNKU

Beata Dobińska – psycholożka, psychoterapeutka CBT oraz Terapii Schematu Indywidualnej i Terapii Schematu Par, wykładowczyni akademicka, absolwentka psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (specjalność kliniczna). Specjalizuje się w pracy z osobami dorosłymi, młodymi dorosłymi oraz adolescentami doświadczającymi zaburzeń lękowych, depresyjnych, obsesyjno-kompulsyjnych, zaburzeń odżywiania i innych; wspiera osoby, które doświadczają różnorodnych problemów w życiu osobistym i zawodowym. W swojej pracy psychoterapeutycznej wykorzystuje techniki poznawczo-behawioralne (CBT), szczególnie trzeciej fali – Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT), techniki terapii schematu oraz techniki psychoterapii Gestalt. Jest certyfikowaną trenerką biznesu z wieloletnim doświadczeniem w pracy szkoleniowej z osobami dorosłymi. Ukończyła dwuletni certyfikowany programu terapii Gestalt w Krakowie, roczne szkolenia z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń u dzieci i młodzieży (Certyfikat CTPB w Warszawie) oraz certyfikowany przez ISST (International Society of Schema Therapy) kurs Terapii Schematu Indywidualnej i Terapii Schematu Par. Obecnie kończy czteroletnie certyfikowane szkolenie podyplomowe CBT w akredytowanej szkole psychoterapii Crescentia. Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi na oddziale psychiatrycznym dla osób dorosłych oraz w pracy z dziećmi i młodzieżą w szkole. Pracuje pod stałą superwizją zarówno w obszarze CBT, jak i Terapii Schematu.


TRYB

Studia zaoczne online (niestacjonarne online)

  • Zajęcia w piątki (16:30-21:00) oraz weekendy.
  • Zajęcia odbywają się online, 3 zjazdy w semestrze odbywają się na sali


Chcesz dowiedzieć się więcej
na temat studiów w ZPSB?

Skontaktuj się z nami:

91 81 49 412
rekrutacja@zpsb.pl