Kierunek |
|
Rodzaj studiów |
|
Tryb studiów |
|
Język |
|
Czas trwania |
|
Data startu |
|
Opis Celem studiów jest zdobycie przez słuchaczy wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie wspierania zdrowia psychicznego osób w kryzysach psychicznych, doświadczających różnorodnych zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń zachowania, borykających się z zachowaniami autodestrukcyjnymi, zaburzeniami jedzenia czy uzależnieniami behawioralnymi. |
|
Aktualna zniżka |
|
Cena |
|
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu – Akademia Nauk Stosowanych to uczelnia, która oferuje nowoczesny program edukacyjny dostosowany do aktualnych potrzeb Słuchaczy i Pracodawców. Przygotowaliśmy dla Was wiele interesujących kierunków studiów podyplomowych.
Studiuj taniej nawet o 1750 zł!
Zapisz się do 31.05 i skorzystaj z promocji!
Cel studiów podyplomowych
Celem studiów jest zdobycie przez słuchaczy wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie wspierania zdrowia psychicznego osób w kryzysach psychicznych, doświadczających różnorodnych zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń zachowania, borykających się z zachowaniami autodestrukcyjnymi, zaburzeniami jedzenia czy uzależnieniami behawioralnymi.
W trakcie studiów słuchacze zdobędą też umiejętności prawidłowego diagnozowania problemów emocjonalnych dzieci i adolescentów, umiejętności terapeutyczne w pracy z trudnościami emocjonalnymi dzieci, młodzieży i dorosłych.
Studia dedykowane są nauczycielom, pedagogom i psychologom pracującym z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w różnorodnych placówkach oświatowych, pomocowych i innych. Studia kierowane są również do osób niebędących nauczycielami i pedagogami zatrudnionymi w placówkach oświatowych i instytucjach pomocowych lub chcących poszerzyć wachlarz swoich kompetencji psychologicznych.
Atuty kierunku
- studia mają charakter interdyscyplinarny
- zajęcia prowadzą psychologowie i psychoterapeuci z doświadczeniem w pracy z dziećmi i adolescentami
- autorski program, elementy superwizji (omawianie konkretnych i praktycznych przypadków)
- zajęcia prowadzone w formie warsztatowej z wykorzystaniem metod aktywizujących
- możliwość korzystania z materiałów dydaktycznych za pośrednictwem platformy e-learningowej
- sprawna obsługa ze strony dziekanatu
- BRAK pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego
- świadectwo na podstawie zaliczenia końcowego w formie testu wiedzy i umięjętności na platformie Moodle.
Program studiów
- Podstawy psychopatologii i diagnozy. Klasyfikacja zaburzeń. 10 godz.
- Terapia poznawczo-behawioralna (CBT). Wprowadzenie do metody. Warsztat specjalistyczny. 20 godz.
- Zaburzenia lękowe. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz.
- Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz.
- Zaburzenia depresyjne i zachowania suicydalne. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz.
- Zaburzenia odżywiania. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz.
- Regulacja emocji w profilaktyce i terapii. Techniki wspierania zdrowych strategii radzenia z emocjami. 10 godz.
- Zachowania ryzykowne dzieci i adolescentów. Praktyczna interwencja kryzysowa. Wybrane elementy działań terapeutycznych i psychoedukacyjnych w profilaktyce rozwoju uzależnień. 10 godz.
- Dialog motywujący. Warsztat specjalizacyjny. 10 godz.
- Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach. Warsztat specjalizacyjny. 10 godz.
- Zaburzenia neurorozwojowe: zaburzenia hiperkinetyczne (ADHD) oraz zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) u dzieci i adolescentów. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz.
- Transpłciowy uczeń. Wsparcie psychologiczne i standardy postępowania. 10 godz.
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS). Warsztat specjalizacyjny. 10 godz.
- Wsparcie i praca z ofiarą przemocy. Przemoc w rodzinie. Działania wspierające. 10 godz.
- PTSD i trauma emocjonalna. Prowadzenie interwencji kryzysowej wobec dzieci w sytuacji straty, żałoby. 10 godz.
- Zaburzenia osobowości rozpoczynające się w adolescencji. Nieprawidłowo kształtująca się osobowość. 10 godz.
- System rodzinny. Systemowe rozumienie objawów psychopatologicznych u dzieci i adolescentów. Wspieranie rodziny. 10 godz.
- Warsztat praktyczny. Superwizja przypadków. 10 godz. 19. Projekt dyplomowy – studium przypadku. 20 godz.
Łączna liczba godzin – 210 godz.
Organizacja studiów podyplomowych
Hybryda – Studia podyplomowe realizowane są w trybie on-line za pośrednictwem platformy MS Teams i w trybie weekendowym, stacjonarnie w siedzibie Wydziału (z udziałem maksymalnie 40% zajęć on-line), 2- 3 razy w miesiącu, w soboty lub niedziele: od godz. 9.00 do 17.00 (łącznie 10 godz. dydakt./zjazd).
Warunki ukończenia studiów
- obecność na zajęciach (min 80% godzin przewidzianych w planie studiów)
- egzamin końcowy w formie testu wiedzy i umiejętności na platformie e-learningowej Moodle
- przedstawienie studium przypadku (zakres ustalony wspólnie z opiekunem modułu)
Lider kierunku
Beata Dobińska – psycholożka, psychoterapeutka CBT oraz Terapii Schematu Indywidualnej i Terapii Schematu Par, wykładowczyni akademicka, absolwentka psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (specjalność kliniczna). Specjalizuje się w pracy z osobami dorosłymi, młodymi dorosłymi oraz adolescentami doświadczającymi zaburzeń lękowych, depresyjnych, obsesyjno-kompulsyjnych, zaburzeń odżywiania i innych; wspiera osoby, które doświadczają różnorodnych problemów w życiu osobistym i zawodowym. W swojej pracy psychoterapeutycznej wykorzystuje techniki poznawczo-behawioralne (CBT), szczególnie trzeciej fali – Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT), techniki terapii schematu oraz techniki psychoterapii Gestalt. Jest certyfikowaną trenerką biznesu z wieloletnim doświadczeniem w pracy szkoleniowej z osobami dorosłymi. Ukończyła dwuletni certyfikowany programu terapii Gestalt w Krakowie, roczne szkolenia z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń u dzieci i młodzieży (Certyfikat CTPB w Warszawie) oraz certyfikowany przez ISST (International Society of Schema Therapy) kurs Terapii Schematu Indywidualnej i Terapii Schematu Par. Obecnie kończy czteroletnie certyfikowane szkolenie podyplomowe CBT w akredytowanej szkole psychoterapii Crescentia. Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi na oddziale psychiatrycznym dla osób dorosłych oraz w pracy z dziećmi i młodzieżą w szkole. Pracuje pod stałą superwizją zarówno w obszarze CBT, jak i Terapii Schematu.