Jeszcze możesz dołączyć do grupy!
Kierunek |
|
Specjalność |
|
Rodzaj studiów |
|
Tryb studiów |
|
Język |
|
Czas trwania |
|
Data startu |
|
Opis Profilaktyka niedostosowania społecznego, wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci, młodzieży i dorosłych oraz prowadzenie działań resocjalizacyjnych i probacyjnych to wciąż aktualne wyzwania stojące przed pedagogami. W trakcie studiów zdobędziesz podstawy teoretyczne z zakresu pedagogiki, psychologii, socjologii oraz resocjalizacji i socjoterapii, niezbędne do planowania i realizacji działań diagnostycznych i terapeutycznych dzieci, młodzieży i dorosłych niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym. |
|
Aktualna zniżka |
|
Cena |
|
Rezerwuję miejsce
Korzyści ze specjalności:
Zdobędziesz wiedzę na temat systemowych i instytucjonalnych rozwiązań problemów społecznych, w tym problemu niedostosowania społecznego. Zyskasz wiedzę i umiejętności z zakresu diagnostyki resocjalizacyjnej, profilaktyki i terapii zaburzeń zachowania. Nabędziesz kompetencje metodyczne w zakresie planowania i organizacji procesu resocjalizacji i socjoterapii jednostek i grup w środowisku otwartym oraz placówkach resocjalizacyjnych. Zdobędziesz umiejętność stosowania technik negocjacyjnych i mediacji w sytuacjach kryzysowych. Przygotujesz się do prowadzenia wsparcia rodziny dysfunkcyjnej oraz osoby uzależnionej.
Będziesz gotów do identyfikacji uwarunkowań niedostosowania społecznego dzieci, młodzieży i dorosłych oraz twórczego podejmowania działań resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych. Będziesz wrażliwy na prawidłową realizację procesu resocjalizacyjnego i otwarty na nowe koncepcje profilaktyki i terapii. Przygotujesz się do konstruowania i kontrolowania własnej ścieżki kariery, doskonalenia wiedzy i kompetencji zawodowych oraz postrzegania rozwoju zawodowego w kategorii „stawania się” wychowawcą.
Największe zalety specjalności resocjalizacja i socjoterapia:
- perspektywiczna specjalność, odpowiadająca na problemy współczesnego społeczeństwa i potrzeby rynku pracy w zakresie specjalistów, którzy są przygotowani do podjęcia pracy stwarzającej dużo wyzwań,
- dobrze przygotowany program studiów, oparty o aktualne standardy kształcenia (Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym z dn. 18 lipca 2018r., Rozp. MNiSW w zakresie standardu kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela),
- w programie m.in.: zagadnienia z zakresu pedagogiki (wychowawczej, społecznej, resocjalizacyjnej), psychologii (rozwojowej, społecznej, penitencjarnej), profilaktyki społecznej, socjoterapii, diagnozy i metodyki pracy resocjalizacyjne,
- liczne szkolenia i kursy umożliwiające zdobycie dodatkowych/uzupełniających kwalifikacji,
- utylitarny charakter pracy dyplomowej.
Wybrane przedmioty specjalnościowe:
- pedagogika resocjalizacyjna,
- psychoterapia i socjoterapia,
- readaptacja społeczna i pomoc postpenitencjarna,
- metodyka pracy resocjalizacyjnej,
- metodyka oddziaływań socjoterapeutycznych,
- metodyka pracy kuratora sądowego,
- trening w zakresie zapobiegania agresji,
- mediacje i negocjacje w sytuacji kryzysowej,
Perspektywy zawodowe:
Ukończenie studiów na kierunku pedagogika w zakresie resocjalizacja i socjoterapia, pozwoli Ci zdobyć kwalifikacje do pracy:
- w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii,
- w placówkach opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego, interwencyjnego lub specjalistyczno-terapeutycznego,
- w placówkach wsparcia dziennego (świetlice, kluby, ogniska wychowawcze),
- w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich,
- w ośrodkach rehabilitacyjno-readaptacyjnych dla uzależnionych,
- w zakładach karnych, policji, straży miejskiej.
Lider specjalności:
dr Edward Radecki, prof. ZPSB – specjalista w zakresie nauk społecznych i pedagogicznych, aktywny badacz problemów społecznych w różnych obszarach życia. Były wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Szczecińskiego, gdzie przez wiele lat sprawował stanowisko dyrektora Instytutu Pedagogiki i Psychologii. Autor ponad 230 artykułów naukowych i popularnonaukowych, redaktor naukowy lub współautor 48 prac zbiorowych. Wieloletni współredaktor ogólnopolskiego wydawnictwa „Pedagogika Szkoły Wyższej” oraz redaktor naczelny Zeszytu Naukowego ZPSB: „Około Pedagogii”. Organizator cyklu międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych.