Kierunek |
|
Rodzaj studiów |
|
Tryb studiów |
|
Język |
|
Czas trwania |
|
Data startu |
|
Opis Celem jest rozwinięcie umiejętności pracy w zróżnicowanym kulturowo środowisku. Absolwenci poznają różnice kulturowe, nauczą się zarządzać zespołem międzykulturowym i komunikować się z osobami z różnych kultur. |
|
Aktualna zniżka |
|
Cena |
|
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu – Akademia Nauk Stosowanych to uczelnia, która oferuje nowoczesny program edukacyjny dostosowany do aktualnych potrzeb Słuchaczy i Pracodawców. Przygotowaliśmy dla Was wiele interesujących kierunków studiów podyplomowych.
Cel studiów
- kadry kierowniczej, menedżerów, pracowników działów HR,
- osób pracujących w organizacjach zajmujących się obsługą obcokrajowców,
- osób przygotowujących się do podjęcia pracy w środowisku międzynarodowym,
- pracowników administracji publicznej, w tym funkcjonariuszy straży granicznej, wojska, policji, straży miejskiej,
- pracowników organizacji pozarządowych planujących działania o charakterze międzynarodowym,
- nauczycieli i wychowawców różnych typów szkół oraz placówek oświatowych,
- opiekunów i wychowawców pracujących z dziećmi i młodzieżą cudzoziemską.
Atuty studiów
- dobrze przygotowany i ciekawie realizowany program;
- profesjonalna kadra z dużym doświadczeniem praktycznym;
- harmonogram zajęć ustalony dla całego cyklu kształcenia;
- interaktywne, warsztatowo prowadzone zajęcia;
- możliwość korzystania z materiałów dydaktycznych za pośrednictwem platformy e-learningowej;
- sprawna obsługa ze strony dziekanatu;
- BRAK pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego;
- świadectwo na podstawie zaliczenia końcowego w formie testu wiedzy i umiejętności na platformie Moodle.
Program studiów
Moduł kierunkowy – 120 godz.
- Socjologia kultury. 10 godz.
- Psychologia międzykulturowa. 10 godz.
- Komunikacja międzykulturowa. 10 godz.
- Zróżnicowanie kulturowe w Polsce i idea pogranicza (podstawy prawne funkcjonowania obcokrajowców w Polsce). 10 godz.
- Komunikacja w środowisku wielokulturowym (werbalna i niewerbalna) – warsztat praktyczny. 10 godz.
- Wprowadzenie do kompetencji międzykulturowych. 10 godz.
- Tożsamość kulturowa a postawa i percepcja świata. Ekspaci, imigranci i szok kulturowy. 10 godz.
- Stereotypy i uprzedzenia – warsztat antydyskryminacyjny. 10 godz.
- Narzędzia psychologiczne w stymulowaniu integracji kulturowej. 10 godz.
- Public relations i komunikacja medialna w środowisku wielokulturowym. 10 godz.
- Etykieta w środowisku wielokulturowym. 10 godz.
- Konstruowanie projektów międzykulturowych. 10 godz.
Kompetencje międzykulturowe w edukacji – Moduł obieralny – 30 godz.
- Edukacja i integracja międzykulturowa. 10 godz.
- Praca z dziećmi i młodzieżą z doświadczeniem migracyjnym. 5 godz.
- Praca z uczniem o odmiennych doświadczeniach kulturowych. 5 godz.
- Różnice kulturowe w relacjach rówieśniczych – konflikty, dyskryminacja, wykluczenie, przemoc – przeciwdziałanie i reagowanie. 10 godz.
Kompetencje międzykulturowe w organizacji – Moduł obieralny – 30 godz.
- Strategiczne aspekty zarządzania międzykulturowego. 10 godz.
- Zarządzanie zespołem wielokulturowym. Funkcje i cechy globalnego menedżera. 10 godz.
- Różnice kulturowe a komunikacja w zespole. 5 godz.
- Wartości w zarządzaniu międzykulturowym i ich znaczenie dla zachowań organizacyjnych. 5 godz.
Łączna liczba godzin: 150
Organizacja studiów podyplomowych
On-line – Studia podyplomowe realizowane są w trybie on-line (z wykorzystaniem aplikacji MS Teams). Zajęcia realizowane są przez rok, odbywają się średnio 2 razy w miesiącu, w soboty lub niedziele w godz. 9.00-17.00 (łącznie 10 godz. dydakt./zjazd).
Warunki ukończenia studiów
- obecność na zajęciach (min 80% wymaganych godzin)
- zdanie egzaminu końcowego, dostępnego na platformie e-learningowej
Lider kierunku
dr Grażyna Erenc-Grygoruk – adiunkt Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, dyplomowany nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, członek Zachodniopomorskiego Regionalnego Stowarzyszenia Nauczycieli Innowatorów na Rzecz Jakości Edukacji w Szczecinie oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogów. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie jego różnych aktywności, predyspozycji, zdolności oraz tworzenia czynników do jego wszechstronnego rozwoju. Autorka około stu artykułów dla studentów, nauczycieli, rodziców, monografii “Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej” .