Pedagog szkolny

 

Kierunek
  • Pedagog szkolny
Rodzaj studiów
  • Podyplomowe
Tryb studiów
  • Online
Język
  • Polski
Czas trwania
  • 1 rok
Data startu
  • Październik 2024
Opis
Celem studiów uczyniono zdobycie przez słuchaczy wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie diagnozowania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, a także udzielania uczniom, nauczycielom i wychowawcom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Aktualna zniżka
  • Studiuj taniej tylko do 31.05!
Cena
  • już od 397 zł/mc!

Studiuj taniej nawet o 1750 zł! 

Zapisz się do 31.05 i skorzystaj z promocji!

Rezerwuję miejsce 

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu – Akademia Nauk Stosowanych to uczelnia, która oferuje nowoczesny program edukacyjny dostosowany do aktualnych potrzeb Słuchaczy i Pracodawców. Przygotowaliśmy dla Was wiele interesujących kierunków studiów podyplomowych wśród których nie mogło zabraknąć kierunku Pedagog szkolny.

Cel studiów podyplomowych

Studia o charakterze kwalifikacyjnym przygotowujące do pracy na stanowisku pedagoga szkolnego w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2023, poz.2102), Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz.1450, Dz.U. 2021, poz. 890, Dz.U. 2023, poz. 2003) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. 2023, poz. 1798).

Zgodnie z zasadami organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach oświatowych, celem studiów uczyniono:

  • zdobycie przez słuchaczy wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie diagnozowania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, a także udzielania uczniom, nauczycielom i wychowawcom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • zdobycie umiejętności podejmowania działań z zakresu diagnozowania sytuacji wychowawczych, profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży oraz minimalizowania skutków zaburzeń rozwojowych, zapobiegania zaburzeniom zachowania i prowadzenia działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
  • przygotowanie słuchaczy do pracy z rodzicami uczniów w zakresie rozpoznawania i rozwijania indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży.

Adresaci studiów

Osoby posiadające dyplom ukończenia studiów wyższych (minimum licencjackich) i przygotowanie pedagogiczne, w szczególności: nauczycieli i wychowawców różnych typów szkół oraz placówek oświatowych, pracowników świetlic terapeutycznych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, burs szkolnych.

Atuty kierunku

  • dobrze przygotowany i ciekawie realizowany program, zgodnie ze standardami MEiN
  • profesjonalna kadra z dużym doświadczeniem praktycznym
  • harmonogram zajęć ustalony dla całego cyklu kształcenia
  • interaktywne, warsztatowo prowadzone zajęcia
  • możliwość korzystania z materiałów dydaktycznych za pośrednictwem platformy e-learningowej
  • sprawna obsługa ze strony dziekanatu
  • BRAK pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego
  • świadectwo na podstawie zaliczenia końcowego w formie testu wiedzy i umiejętności na platformie Moodle.

Program studiów

  1. Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. 10 godz.
  2. Pedagogika szkolna. 10 godz.
  3. Psychologia rozwojowa i wychowawcza dzieci i młodzieży. 10 godz.
  4. Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii. 10 godz.
  5. Prawo rodzinne i opiekuńcze. 5 godz.
  6. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – aspekty prawne. 5 godz.
  7. Diagnostyka psychopedagogiczna. 10 godz.
  8. Diagnoza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 10 godz.
  9. Niepowodzenia edukacyjne i trudności w funkcjonowaniu uczniów. 10 godz.
  10. Podstawy terapii pedagogicznej. 10 godz.
  11. Projektowanie pomocy i wsparcia uczniom z trudnościami w rozwoju. 10 godz.
  12. Transpłciowy uczeń. Wsparcie psychologiczne i standardy postępowania. 10 godz.
  13. Zaburzenia depresyjne i zachowania suicydalne. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania. 10 godz.
  14. Podstawy socjoterapii. 10 godz.
  15. Patologie społeczne i dysfunkcje współczesnej rodziny. 10 godz.
  16. Etyka zawodu pedagoga szkolnego. 10 godz.
  17. Komunikacja interpersonalna w pracy pedagoga szkolnego – mediacje i interwencje w sytuacjach kryzysowych. 10 godz.
  18. Praca z rodziną ucznia w zakresie edukacji i wychowania. 10 godz.
  19. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej nauczycielom i wychowawcom. 10 godz.
  20. Dydaktyka specjalna. 10 godz.
  21. Metodyka pracy pedagoga szkolnego. 10 godz.
  22. Warsztat pracy pedagoga szkolnego. 5 godz.
  23. Organizacja procesu terapeutycznego. 5 godz.
  24. Trening Umiejętności Społecznych (TUS). 10 godz.
  25. Zachowania ryzykowne dzieci i adolescentów. Wybrane elementy działań terapeutycznych i psychoedukacyjnych w profilaktyce rozwoju uzależnień. 10 godz.
  26. Metodyka oddziaływań socjoterapeutycznych. 10 godz.
  27. Wspomaganie uczniów w rozwoju i zajęcia psychoedukacyjne – studium przypadku. 10 godz.
  28. Praktyka zawodowa. 60 godz.

Łączna liczba godzin: 310 godz. praktyki

Organizacja studiów podyplomowych

On-line – studia podyplomowe realizowane są w trybie on-line (z wykorzystaniem aplikacji MS Teams). Zajęcia realizowane są przez rok, odbywają się średnio 2 razy w miesiącu, w soboty lub niedziele w godz. 9.00-17.00 (łącznie 10 godz. dydakt./zjazd).

Warunki ukończenia studiów

  • obecność na zajęciach (min 80% godzin przewidzianych w planie studiów)
  • egzamin końcowy w formie testu wiedzy i umiejętności na platformie e-learningowej Moodle
  • przedstawienie studium przypadku (zakres ustalony wspólnie z opiekunem modułu)

Liderzy kierunku

dr Joanna Balcer – doktor nauk pedagogicznych, ma wieloletnie doświadczenie w edukacji. Wcześniej adiunkt Uniwersytetu Zielonogórskiego, a od 9 lat adiunkt ZPSB w Szczecinie, Wydział w Gryficach. Prowadziła własną poradnię pedagogiczno-psychologiczną, gdzie pomagała innym rozwiązywać problemy dydaktyczne i wychowawcze.