Kierunek |
|
Rodzaj studiów |
|
Tryb studiów |
|
Język |
|
Czas trwania |
|
Data startu |
|
Opis Celem studiów uczyniono zdobycie przez słuchaczy wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie diagnozowania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, a także udzielania uczniom, nauczycielom i wychowawcom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
|
Aktualna zniżka |
|
Cena |
|
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu – Akademia Nauk Stosowanych to uczelnia, która oferuje nowoczesny program edukacyjny dostosowany do aktualnych potrzeb Słuchaczy i Pracodawców. Przygotowaliśmy dla Was wiele interesujących kierunków studiów podyplomowych wśród których nie mogło zabraknąć kierunku Pedagog szkolny.
Cel studiów podyplomowych
Studia o charakterze kwalifikacyjnym przygotowujące do pracy na stanowisku pedagoga szkolnego w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2023, poz.2102), Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz.1450, Dz.U. 2021, poz. 890, Dz.U. 2023, poz. 2003) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. 2023, poz. 1798).
Zgodnie z zasadami organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach oświatowych, celem studiów uczyniono:
- zdobycie przez słuchaczy wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie diagnozowania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, a także udzielania uczniom, nauczycielom i wychowawcom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- zdobycie umiejętności podejmowania działań z zakresu diagnozowania sytuacji wychowawczych, profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży oraz minimalizowania skutków zaburzeń rozwojowych, zapobiegania zaburzeniom zachowania i prowadzenia działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
- przygotowanie słuchaczy do pracy z rodzicami uczniów w zakresie rozpoznawania i rozwijania indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży.
Adresaci studiów
Osoby posiadające dyplom ukończenia studiów wyższych (minimum licencjackich) i przygotowanie pedagogiczne, w szczególności: nauczycieli i wychowawców różnych typów szkół oraz placówek oświatowych, pracowników świetlic terapeutycznych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, burs szkolnych.
Atuty kierunku
- dobrze przygotowany i ciekawie realizowany program, zgodnie ze standardami MEiN
- profesjonalna kadra z dużym doświadczeniem praktycznym
- harmonogram zajęć ustalony dla całego cyklu kształcenia
- interaktywne, warsztatowo prowadzone zajęcia
- możliwość korzystania z materiałów dydaktycznych za pośrednictwem platformy e-learningowej
- sprawna obsługa ze strony dziekanatu
- BRAK pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego
- świadectwo na podstawie zaliczenia końcowego w formie testu wiedzy i umiejętności na platformie Moodle.
Program studiów
I Przygotowanie merytoryczne do pracy na stanowisku pedagoga szkolnego – 180 godz.
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
- Pedagogika szkolna
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – aspekty prawne
- Psychologia rozwojowa i wychowawcza dzieci i młodzieży
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Niepowodzenia edukacyjne i trudności w funkcjonowaniu uczniów
- Diagnoza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Podstawy terapii pedagogicznej
- Projektowanie pomocy i wsparcia uczniom z trudnościami w rozwoju
- Transpłciowy uczeń. Wsparcie psychologiczne i standardy postępowania
- Zaburzenia depresyjne i zachowania suicydalne. Rozpoznawanie i podstawowe metody wspierania
- Patologie społeczne i dysfunkcje współczesnej rodziny
- Komunikacja interpersonalna w pracy pedagoga szkolnego – mediacje i interwencje w sytuacjach kryzysowych
- Praca z rodziną ucznia w zakresie edukacji i wychowania
II Przygotowanie dydaktyczne do pracy na stanowisku pedagoga szkolnego – 70 godz.
- Dydaktyka specjalna
- Metodyka i warsztat pracy pedagoga szkolnego
- Organizacja procesu terapeutycznego
- Trening Umiejętności Społecznych
- Zachowania ryzykowne dzieci i adolescentów. Wybrane elementy działań terapeutycznych i psychoedukacyjnych w profilaktyce rozwoju uzależnień
- Metodyka oddziaływań socjoterapeutycznych
- Wspomaganie uczniów w rozwoju i zajęcia psychoedukacyjne
III Praktyki zawodowe – 60 godz.
Łączna liczba godzin: 310 godz. w tym 60 godz. praktyki.
Organizacja studiów podyplomowych
Online – studia podyplomowe realizowane są w trybie online (z wykorzystaniem aplikacji MS Teams). Zajęcia realizowane są przez rok, odbywają się średnio 2 razy w miesiącu, w soboty lub niedziele w godz. 9.00-17.00 (łącznie 10 godz. dydakt./zjazd).
Warunki ukończenia studiów
- obecność na zajęciach (min 80% godzin przewidzianych w planie studiów)
- egzamin końcowy w formie testu wiedzy i umiejętności na platformie e-learningowej Moodle
- przedstawienie studium przypadku (zakres ustalony wspólnie z opiekunem modułu)
Liderzy kierunku
dr Joanna Balcer – doktor nauk pedagogicznych, ma wieloletnie doświadczenie w edukacji. Wcześniej adiunkt Uniwersytetu Zielonogórskiego, a od 9 lat adiunkt ZPSB w Szczecinie, Wydział w Gryficach. Prowadziła własną poradnię pedagogiczno-psychologiczną, gdzie pomagała innym rozwiązywać problemy dydaktyczne i wychowawcze.