Kierunek |
|
Rodzaj studiów |
|
Tryb studiów |
|
Język |
|
Czas trwania |
|
Data startu |
|
Opis Celem studiów jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie rozpoznawania i rozwijania talentów u dzieci i młodzieży. Absolwenci zdobędą kompetencje do diagnozowania uzdolnień, tworzenia programów rozwoju oraz efektywnej pracy z dziećmi i młodzieżą uzdolnioną. |
|
Aktualna zniżka |
|
Cena |
|
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu – Akademia Nauk Stosowanych to uczelnia, która oferuje nowoczesny program edukacyjny dostosowany do aktualnych potrzeb Słuchaczy i Pracodawców. Przygotowaliśmy dla Was wiele interesujących kierunków studiów podyplomowych.
Cel studiów
Celem studiów jest zdobycie przez słuchaczy wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie identyfikowania i stymulowania zdolności dzieci i młodzieży. W trakcie studiów słuchacze zdobędą też umiejętności określania uzdolnień dzieci i młodzieży oraz twórczego i efektywnego organizowania i prowadzenia z zajęć rozwijających uzdolnienia.
Studia adresowane są do osób posiadających dyplom ukończenia studiów wyższych (minimum licencjackich), w szczególności: nauczycieli i wychowawców różnych typów szkół oraz placówek oświatowych, pracowników świetlic, poradni psychologiczno-pedagogicznych, placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Atuty kierunku
- dobrze przygotowany i ciekawie realizowany program;
- profesjonalna kadra z dużym doświadczeniem praktycznym;
- harmonogram zajęć ustalony dla całego cyklu kształcenia;
- interaktywne, warsztatowo prowadzone zajęcia;
- możliwość korzystania z materiałów dydaktycznych za pośrednictwem platformy e-learningowej;
- sprawna obsługa ze strony dziekanatu;
- BRAK pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego;
- świadectwo na podstawie zaliczenia końcowego w formie testu wiedzy i umiejętności na platformie Moodle.
Program studiów
- Wprowadzenie do pedagogiki zdolności. Koncepcje zdolności, rodzaje zdolności i uzdolnień. 10 godz.
- Psychologia zdolności. Współczesne tendencje w badaniach zdolności. 10 godz.
- Charakterystyka dzieci/młodzieży zdolnej i uzdolnionej. 10 godz.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – aspekty prawne. 5 godz.
- Diagnoza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 10 godz.
- Identyfikacja uczniów zdolnych. Teoretyczne i praktyczne problemy rozpoznawania zdolności dzieci i młodzieży. 10 godz.
- Zdolny uczeń w szkole, rodzinie i grupie rówieśniczej. 10 godz.
- Dziecko zdolne w przedszkolu i zabawy rozwijające zdolności dziecka. 10 godz.
- Koncepcje kształcenia uczniów zdolnych. 10 godz
- Uzdolniony uczeń z niepełnosprawnością. 10 godz.
- Metody i formy pracy z dzieckiem zdolnym na lekcji oraz zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych. 10 godz.
- Tworzenie indywidualnych programów wspierania zainteresowań, zdolności i talentu ucznia zdolnego – warsztat praktyczny. 10 godz.
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia – warsztat praktyczny. 10 godz.
- Praca z uczniem zdolnym – innowacje, programy, dobre praktyki. 10 godz.
- Niepowodzenia szkolne uczniów zdolnych. 10 godz.
- Nauczyciel ucznia zdolnego – osobowość i kompetencje. 5 godz.
Łączna liczba godzin: 150
Program studiów
On-line – Studia podyplomowe realizowane są w trybie on-line (z wykorzystaniem aplikacji MS Teams). Zajęcia realizowane są przez rok, odbywają się średnio 2 razy w miesiącu, w soboty lub niedziele w godz. 9.00-17.00 (łącznie 10 godz. dydakt./zjazd).
Warunki ukończenia studiów
- obecność na zajęciach (min 80% wymaganych godzin)
- zdanie egzaminu końcowego, dostępnego na platformie e-learningowej
Liderzy kierunku
dr Grażyna Erenc-Grygoruk – adiunkt Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, dyplomowany nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, członek Zachodniopomorskiego Regionalnego Stowarzyszenia Nauczycieli Innowatorów na Rzecz Jakości Edukacji w Szczecinie oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogów. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie jego różnych aktywności, predyspozycji, zdolności oraz tworzenia czynników do jego wszechstronnego rozwoju. Autorka około stu artykułów dla studentów, nauczycieli, rodziców, monografii “Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej” .