STUDIUM MARKI MIEJSCA inauguruje cykl mistrzowskich szkoleń w ramach Akademii Zarządzania Publicznego Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu.
Studium marki miejsca to kompletny zestaw szkoleń w formie wykładów i warsztatów. Porządkuje zakres zagadnień z dziedziny komunikacji marketingowej wszystkich szczebli JST. Pozwala zrozumieć szeroki kontekst budowania marki gminy, miasta, powiatu czy województwa, a tym samym wyeliminować najczęściej popełniane błędy. Zajęcia wprowadzają słuchaczy w zagadnienia związane z podniesieniem atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej miejsca poprzez kreowanie produktów lokalnych. Wskazują na możliwości wyróżnienia regionu oraz uzyskania efektu synergii komunikacyjnej dzięki kooperacji z miejscami sąsiednimi.
Idea studium bazuje na przekazywaniu wiedzy w formule „praktycy praktykom”. Wszystkie zajęcia prowadzą osoby z wieloletnim doświadczeniem i sukcesami w realizacji różnych aspektów komunikacji marketingowej miejsc. Partnerem merytorycznym szkoleń jest firma DOM MARKI Max von Jastrov mająca blisko dwudziestoletnie doświadczeniem w budowaniu strategii marek miejsc oraz firm.
Program szkoleń bazuje na trzech formach pracy ze słuchaczami:
- wprowadzenie teoretyczne poparte aktualnymi studiami przypadków,
- wspólne grupowe zajęcia warsztatowe,
- projekt zaliczeniowy bazujący na realiach JST, z którym związany jest słuchacz.
Zakres budowanej kompetencji:
- przygotowanie słuchaczy do samodzielnego zarządzania procesem budowania marki miejsca oraz inicjowania procesu,
- zaznajomienie z podstawowymi narzędziami komunikacji marketingowej i brandingu, pomocnymi w przygotowaniu oraz realizacji procesu komunikacji marki,
- wykorzystanie narzędzi komunikacji marketingowej do podniesienia skuteczności realizacji zadań własnych JST,
- umiejętna współpraca z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi, warunkującymi osiągniecie założonych celów komunikacyjnych.
Po skończeniu i zaliczeniu kursu słuchacz będzie:
- wiedział, jak przekonać współpracowników do rozpoczęcia procesu budowy marki miejsca w jego JST,
- mógł zainicjować niezbędne działania przygotowawcze,
- w stanie przeprowadzić pełen proces z uwzględnieniem kontroli jakości zlecanych prac,
- umiał zaangażować mieszkańców i lokalne media w proces budowy marki,
- wiedział, jak zbudować brief kreacyjny i egzekwować jego zapisy,
- potrafił uzyskać oczekiwane efekty wdrożeniowe, związane ze wsparciem realizacji zadań JST,
- wiedział, jak skupić przedsiębiorców wokół idei kreowania produktów lokalnych,
- umiał skłonić sąsiednie JST do działań partnerskich,
- wiedział, jak nie popełnić najczęstszych błędów.
Grupa docelowa:
- osoby odpowiedzialne za komunikację jednostek samorządu terytorialnego, a więc pracownicy komórek zajmujących się promocją, wizerunkiem i public relations,
- rzecznicy prasowi.
Słowa kluczowe:
marka miejsca, komunikacja miejsc, pozycjonowanie miejsc, zarządzanie wizerunkiem miejsca, kapitał społeczny, partycypacja społeczna, tożsamość miejsca, produkt lokalny, ekonomia społeczna
Liczba spotkań:
6 x 6, czyli sześć sześciogodzinnych bloków szkoleniowo-warsztatowych (cztery godziny teorii + dwie warsztatów)
Indywidualny projekt zaliczeniowy:
Każdy słuchacz otrzyma plik ppt z szablonem prezentacji koncepcji marki miejsca, który będzie musiał uzupełniać po każdych zajęciach, implementując zdobytą wiedzę teoretyczną na grunt swojego JST. Z założenia umożliwi to każdemu słuchaczowi nabrać niezbędnego dystansu poznawczego w stosunku do reprezentowanego JST, a tym samym przygotować się do rozpoczęcia procesu budowy i wdrożenia koncepcji marki jego miejsca.
Bloki tematyczne:
- Budujemy markę miejsca.
- Konstruujemy komunikaty marki.
- Komunikujemy markę miejsca.
- Kreujemy nowy region na mapie.
- Tworzymy pomysł na produkty regionalne.
- Wspomagamy realizację zadań JST.
Główni Prowadzący
Olga Gałek – kreatorka marek produktów lokalnych, współautorka publikacji z zakresu marketingu i ekonomii społecznej z 20-letnim doświadczeniem w pracy na rzecz rozwoju lokalnego z wykorzystaniem partycypacji społecznej. Wedle jej autorskiej metody budowane są marki lokalne: Dolina Karpia, Zagórzańskie Dziedziny, KARPATING, Dolina Pilicy. Zwolnij bieg. Miodny Szlak. Fundatorka i wiceprezes zarządu Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych z Krakowa.
Artur Gnat – współautor kilkudziesięciu strategii marek miejsc oraz marek komercyjnych, z doświadczeniem w pracy ze wszystkimi szczeblami jednostek samorządu terytorialnego. Doświadczenie w pracy z samorządami uzupełnia własnymi badaniami naukowymi z zakresu wpływu komunikacji marketingowej na skuteczność realizacji zadań JST. Założyciel i prezes DOM MARKI Max von Jastrov.
STUDIUM MARKI MIEJSCA (marketing terytorialny) | ||
Termin: czerwiec 2021 |
Cena: 1299 zł./ netto od osoby Obejmuje: udział w warsztatach, materiały. |
Zgłoszenie udziału: Termin do końca maja |
Partnerzy: