LinkedIn — wirtualne CV czy coś więcej?

LinkedIn to portal społecznościowy, który skupia się na relacjach typowo biznesowych. Jego popularność w ostatnim czasie znacznie wzrosła. Z tego powodu, choć jeszcze jakiś czas temu posiadanie konta na LinkedIn nie było konieczne, tak obecnie warto postarać się o to, aby je mieć i najlepiej aktywnie prowadzić. Jakie korzyści może za sobą to nieść i po co Ci konto na tym społecznościowym portalu?

Nawiązuje wygodnie kontakty biznesowe w branży i nie tylko

LinkedIn to portal, który został uruchomiony w 2003 roku. Ta społecznościowa platforma jest nastawiona na komunikację biznesową. Ma na celu pomagać w nawiązywaniu relacji zawodowych, a także służy do łatwiejszego znajdowania ciekawych ofert pracy. W Polsce popularność LinkedIn-a stale wzrasta. Obecnie coraz więcej przedsiębiorców oraz osób prywatnych decyduje się na korzystanie z tej platformy społecznościowej w celu poprawienia swojego zawodowego wizerunku oraz po to, aby nawiązywać wartościowe kontakty biznesowe, które ułatwiają nie tylko zmianę miejsca zatrudnienia, ale także realizację wspólnych projektów czy nawiązywanie współpracy między brandami. 

Platforma LinkedIn pozwala na nawiązywanie znajomości w bardzo różnym zakresie. Możesz szukać ludzi, którzy skończyli ten sam kierunek studiów pierwszego stopnia lub studiów magisterskich, na przykład w ZPSB. Możesz także korzystać z LinkedIna w celu poszukiwania specjalistów z różnych branż, którzy aktualnie szukają nowego miejsca zatrudnienia lub pracują jako freelancerzy i poszukują ciekawych zleceń. Za pośrednictwem tej biznesowej platformy społecznościowej można wdawać się także w interesujące dyskusje z innymi specjalistami z danej dziedziny oraz trafić na wiele ciekawych informacji z branży. 

Pokaż się od najlepszej strony przyszłemu pracodawcy

Jeśli będziesz dobrze wykorzystywać platformę LinkedIn, to możesz otrzymać naprawdę wiele korzyści. Prowadzenie profilu w tym serwisie nie bez powodu cieszy się coraz większą popularnością na całym świecie. Daje on spore możliwości w zakresie nawiązywania znajomości biznesowych, szukania pracy oraz kreowania swojego profesjonalnego wizerunku w internecie. Obecnie pracodawcy bardzo często przed rozmową rekrutacyjną z kandydatem, sprawdzają jego profil właśnie na tym portalu, aby sprawdzić dokładniej jego doświadczenie i zdobyte wykształcenie, a także przejrzeć jego sieć kontaktów. 

Warto przyłożyć się do prowadzenia swojego własnego konta na portalu LinkedIn. Pozwala on na przedstawienie swojego doświadczenia zawodowego osobom, które mogą być potencjalnie zainteresowane Twoją kandydaturą. Ponadto LinkedIn umożliwia wystawianie referencji przez byłych pracodawców i współpracowników, a także potwierdzanie Twoich umiejętności przez osoby, z którymi miałeś okazję pracować. 

Na osobistym profilu na platformie LinkedIn warto umieścić informacje o wykształceniu wyższym, ukończonych kursach oraz zdobytym doświadczeniu zawodowym. Koniecznie podkreśl swoje umiejętności i znajomość różnych programów oraz języków obcych, a także cechy, które mogą okazać się pożądane przez pracodawców i przydatne podczas rozwoju kariery zawodowej.