Nie zwalniamy tempa z organizacją kolejnych szkoleń w ramach programu Akademia Lidera 2.0, będącego częścią projektu Pigułki kompetencji ZPSB! Tym razem zapraszamy Was do udziału w kursie, który pomoże odkryć lub rozwinąć w sobie cząstkę prawdziwego lidera.
Prowadzimy rekrutację na szkolenie „Przywództwo”, skierowane do osób 30+, które mieszkają lub pracują na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego lub powiatu gryfickiego.
Przywództwo to obszar kompetencyjny, na który składają się umiejętności z zakresu ustalania celu, wizji i misji, świadomości zasobów, działania na rzecz innych, zmiany nawyków, uważności, aktywnego słuchania, asertywności i kalkulowania ryzyka. Moduł przewiduje, że użytkownik będzie samodzielnie podejmował decyzje, potrafił krytycznie ocenić swoje działania i działania zespołu, którym kieruje, będzie przyjmował odpowiedzialność za skutki tych działań, podniesie kompetencje związane z komunikacją interpersonalną, zarządzaniem zespołem i kształtowaniem ścieżki rozwoju.
Z uwagi na ograniczenia wynikające z pandemii koronawirusa szkolenie odbędzie się w formie zdalnej (z wykorzystaniem platformy do nauki online, Microsoft Teams – spotkania na żywo przez Internet).
Szkolenie odbędzie się od 1 do 10 lipca 2020. Dni szkoleniowe: 1, 3, 6, 8, 10, od 16:00 do 20:45 w każdy z dni (6 x 45 minut, w tym 2 przerwy po 15 minut).
Prowadząca: Kamila Pępiak-Kowalska.
Ramowy zakres szkolenia:
- Zdolności przywódcze – czy można się tego nauczyć?
- Lider dojrzały – lider kompletny; cechy, zachowania, umiejętności.
- Motywowanie zespołów, skuteczne delegowanie zadań.
- Praca feedbackiem – jak to robi świadomy lider?
Tego się nauczysz:
- Zrozumiesz, czym rożni się zarządzanie od przewodzenia.
- Poznasz zestaw kompetencji lidera (z obszaru samoprzywództwa oraz drabiny przywództwa).
- Nauczysz się, w jaki sposób budować autorytet nieformalny szefa w zespole i organizacji, a także, jak balansować pomiędzy potrzebami – indywidualnymi, grupy i organizacji.
- Posiądziesz umiejętność podejmowania decyzji w zespole przy akceptacji innych opinii, a także wykorzystania ciekawych narzędzi do rozwiązywania problemów.