Szczecińska uczelnia będzie kształcić „facebookologów”

Nowe studia podyplomowe

Specjalna podyplomówka tego rodzaju rusza właśnie w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu. Tworzony z praktykami z branży marketingowej kierunek Social Media – bo o nim mowa – to odpowiedź ZPSB na coraz częściej zgłaszane przez pracodawców zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny. Pierwsze zajęcia już w tym miesiącu.

Ofert pracy dla osób zajmujących się działaniami w social media nie brakuje – poszukują ich nie tylko wielkie korporacje, ale i mniejsze, lokalne firmy, które także chcą w ten sposób dbać o swój wizerunek i komunikować się z klientami. Liczne, również wśród szczecinian, jest też grono chętnych, by taki zawód wykonywać. Pracodawcy zwracają jednak uwagę na fakt, że wielu kandydatów ma mylne wyobrażenie o tym, na czym tego rodzaju praca tak naprawdę polega, przez co nie posiadają oni niezbędnej wiedzy ani odpowiednich kwalifikacji. – Już od dawna nie chodzi tutaj tylko o wrzucanie zabawnych obrazków na Facebooka czy liczenie „lajków”. Dziś na community managerach i specjalistach ds. mediów społecznościowych spoczywa dużo większa odpowiedzialność, dlatego wymaga się od nich znacznie więcej – podkreśla Radosław Włoczewski, Partner Zarządzający Agencji Marketingowej Płodni.com. Czego dokładnie? – Przede wszystkim tworzenia i realizowania strategii komunikacji, doskonałej znajomości najnowszych narzędzi i trendów, umiejętności prowadzenia kampanii reklamowych w social media i analizowania ich wyników, zdolności copywriterskich, a nawet posiadania wiedzy o zasadach zarządzania kryzysowego – dodaje Włoczewski.

W niezbędne kwalifikacje postanowiła wyposażyć swoich słuchaczy Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie. Uczelnia uruchamia właśnie pierwszą edycję studiów podyplomowych na kierunku Social Media. – Śledzimy obecne trendy i potrzebę kształcenia w zupełnie nowych kierunkach i obszarach. Jako uczelnia kształcąca praktycznie, od dawna skupiamy się także, by wyposażać naszych studentów nie tylko w wiedzę teoretyczną, ale i konkretne umiejętności niezbędne w pracy zawodowej. W przypadku mediów społecznościowych bardzo istotne jest jeszcze coś – bycie cały czas na bieżąco i nieustanne dokształcanie się. Dlatego do współpracy zaprosiliśmy praktyków z branży marketingowej – specjalistów z Grupy Płodni.com, która została partnerem strategicznym tego kierunku – mówi dr Justyna Osuch, szefowa studiów podyplomowych w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu w Szczecinie. Podczas wykładów i ćwiczeń słuchacze zapoznają się między innymi z różnymi rodzajami mediów społecznościowych i nauczą się skutecznie je dobierać. Dowiedzą się, jak prowadzić dialog z internautami, a także jak sobie radzić z sytuacjami kryzysowymi. Poznają też dostępne możliwości reklamowe i zasady przydatne przy analizowaniu osiąganych wyników.

***

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie to najstarsza i największa niepubliczna instytucja edukacyjna na Pomorzu Zachodnim, która już od ponad 23 lat kształci profesjonalne kadry dla biznesu. W ofercie ZPSB jest wiele atrakcyjnych kierunków i specjalności studiów I i II stopnia, studiów podyplomowych oraz Executive MBA, kursów i szkoleń. Uczelnia działa w Szczecinie, posiada także swoje wydziały zamiejscowe w Gryficach, Stargardzie i Świnoujściu. ZPSB uczestniczy też w kreowaniu rzeczywistości gospodarczej i wspiera rozwój biznesu w regionie poprzez liczne przedsięwzięcia i projekty doradcze, konsultingowe oraz badawcze.

W skład Grupy Płodni.com wchodzą Agencja Marketingowa Płodni.com oraz Agencja Public Relations Wizerunkowo.com. Grupa realizuje kompleksowe działania z zakresu marketingu 360° i PR dla największych marek takich jak Avon, CEDC, Bols, Cinema City, goforworld.com, Grupa Maspex Wadowice, Kubuś, Kompania Piwowarska, Medicover, Merlin.pl, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Piotr i Paweł, Play, Śnieżka, Tchibo oraz Wirtualna Polska.

Do pobrania: