Dołącz do grupy zajęciowej!
Jaka jest recepta na sukces na współczesnym rynku pracy? Odpowiedź brzmi: kompetencje, kompetencje i jeszcze raz kompetencje… Obecny rynek pracy wymaga od Ciebie stałego aktualizowania wiedzy i podnoszenia umiejętności. Oczekiwania pracodawców wobec kandydatów do pracy są coraz większe. Znalezienie wymarzonej pracy lub awans w swoim dotychczasowym miejscu pracy wymaga jednak odpowiednich kompetencji. Już nie tylko specjalistycznych, ale również tych kluczowych, o charakterze uniwersalnym, sprawdzających się w różnych sytuacjach i na różnych stanowiskach pracy.
Dlatego studia podyplomowe Akademia kompetencji menadżerskich to następujące obszary rozwoju: kompetencje kluczowe, kompetencje kluczowe i jeszcze raz kompetencje kluczowe! Kompetencje kluczowe to szerokie spektrum umiejętności i wiedzy niezbędnych do funkcjonowania z sukcesem na współczesnym rynku pracy. Celem studiów jest wyposażenie uczestników w kompetencje przydatne na stanowiskach pracowniczych i menadżerskich. Uczestnicy studiów podyplomowych Akademia kompetencji menadżerskich będą potrafili świadomie wykorzystać kompetencje w miejscu pracy, nauczą się efektywnie pracować w zespole, komunikować czy planować . Studia skierowane są do osób pracujących na różnych szczeblach pracowniczych i menadżerskich.
Studia podyplomowe online
Zajęcia prowadzimy w formie e-learningowej – w całości realizujemy je przez specjalny serwis internetowy. Znajdziesz w nim multimedialne materiały dydaktyczne, a także zestawy testów do samodzielnej weryfikacji wiedzy i liczne case study.
Korzyści dla uczestników:
- Możliwość nauki w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie
- Materiały dydaktyczne dostępne on-line
- Dyplom ukończenia studiów podyplomowych
- Materiały oparte na cyklu Kolba
Tematyka | Liczba godzin |
---|---|
BLOK DIAGNOSTYCZNY | 9 |
Diagnoza Kompetencji Kluczowych – za pomocą Barometru Kompetencji Kluczowych słuchacz studiów podyplomowych zanim przystąpi do poszczególnych materiałów może zweryfikować swój poziom kompetencji i skupić się na wsparciu tych obszarów, które są istotne z punktu widzenia własnej ścieżki kariery. | |
BLOK KOMPETENCJI KLUCZOWYCH | 180 |
Komunikacja interpersonalna | 20 |
Kreatywność | 20 |
Praca w zespole | 20 |
Autoprezentacja | 20 |
Prawo w działalności gospodarczej | 20 |
Funkcjonowanie w otoczeniu międzynarodowym | 20 |
Zarządzanie zespołem | 20 |
Zarządzanie wiedzą | 20 |
Coaching | 20 |
Liczba godzin łącznie | 189 |
3 obszary rozwoju
Po ukończeniu studiów podyplomowych słuchacz nabywa kompetencje z 3 zakresów – wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne. W szczególności:
Wiedza:
- Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, uwarunkowań skutecznego komunikowania się oraz stylów komunikacyjnych j własnych i innych ludzi.
- Posiada wiedzę nt. komunikowania własnego wizerunku oraz uwarunkowań skutecznej autoprezentacji w relacjach z innymi ludźmi.
- Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą uwarunkowań skutecznego funkcjonowania zespołów ludzkich oraz rozpoznaje potencjał własny i innych ludzi w zakresie pracy zespołowej.
- Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą rozwiązywania problemów w zespołach ludzkich oraz rozpoznaje potencjał własny i innych ludzi.
- Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą mechanizmów funkcjonowania jednostek, organizacji i społeczności w warunkach zróżnicowania kulturowego.
- Posiada wiedzę z zakresu obowiązywania i stosowania prawa, szczególnie prawa gospodarczego oraz ochrony własności intelektualnej. Rozumie konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej w organizacji.
Umiejętności:
- Konstruuje i wybiera optymalne dla sytuacji techniki i strategie komunikowania werbalnego i niewerbalnego oraz konstruktywnie kieruje własnymi emocjami.
- Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania i poprowadzenia wystąpień publicznych oraz profesjonalnej autoprezentacji w różnych obszarach życia.
- Posiada umiejętność pracy w zespole w różnych rolach, w tym szczególnie rolach doradczych w zakresie kształtowania właściwych relacji w grupie.
- Posiada umiejętność logicznego, analitycznego i elastycznego myślenia oraz potrafi efektywnie rozwiązywać sytuacje problemowe.
Kompetencje społeczne:
- Docenia różnorodność wśród innych ludzi i pokonuje schematyczne myślenie, uprzedzenia i stereotypy – jest tolerancyjny i otwarty.
- Wykazuje ciekawość poznawczą w poszukiwaniu możliwości uczenia się i wykorzystywania jego efektów w różnorodnych sytuacjach życiowych.
- Jest otwarty na współpracę i budowę relacji wewnątrzgrupowych, potrafi przyjmować w grupie różne role, w tym role doradcze.
- Szanuje i respektuje przepisy prawa oraz postępuje etycznie, w tym wobec własnego i cudzego dorobku twórczego.
Rezerwuję miejsce