Kierunek |
|
Rodzaj studiów |
|
Tryb studiów |
|
Język |
|
Czas trwania |
|
Data startu |
|
Opis Instytucje kultury są istotnym elementem funkcjonowania naszego społeczeństwa. Dzięki studiom na kierunku Zarządzanie instytucjami kultury zdobędziesz specjalistyczne umiejętności i wiedzę z zakresu między innymi etyki, prawa czy komunikacji, a dodatkowo rozwiniesz kluczowe dla funkcjonowania w świecie biznesu kompetencje przyszłości. |
|
Aktualna zniżka |
|
Cena |
|
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu – Akademia Nauk Stosowanych to uczelnia, która oferuje nowoczesny program edukacyjny dostosowany do aktualnych potrzeb Słuchaczy i Pracodawców. Przygotowaliśmy dla Was wiele interesujących kierunków studiów podyplomowych wśród których nie mogło zabraknąć kierunku Zarządzanie instytucjami kultury.
Studiuj taniej nawet o 1750 zł!
Zapisz się do 31.05 i skorzystaj z promocji!
Cel studiów
Celem studiów na kierunku Zarządzanie instytucjami kultury jest:
- Wykształcenie profesjonalnej kadry kierowniczej i menadżerskiej dla instytucji kultury.
- Podniesienie kwalifikacji istniejącej już kadry kierowniczej i menadżerskiej w instytucjach kultury.
- Poszerzenie horyzontów i kompetencji osób pracujących w szeroko pojętym sektorze kultury i sztuki.
- Kształtowanie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania instytucjami kultury takich jak teatry, muzea, galerie sztuki, filharmonie i centra kulturalne.
- Przygotowanie Słuchaczy do efektywnego zarządzania finansami, zasobami ludzkimi, marketingiem i promocją w sektorze kultury.
- Zapewnienie Słuchaczom zdolności analitycznych i krytycznego myślenia w odniesieniu do wyzwań i trendów w sektorze kultury.
- Przygotowanie studentów do rozwoju strategii, projektów i programów dla instytucji kultury, które będą sprzyjały ich rozwojowi, wzmacniały ich pozycję na rynku i przyciągały nowych odbiorców.
- Przygotowanie Słuchaczy do pracy w sektorze kultury, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym, a także do pełnienia ról przywódczych w instytucjach kultury.
- Kształtowanie u Słuchaczy świadomości roli kultury w społeczeństwie i ich zdolności do tworzenia innowacyjnych rozwiązań, które przyczynią się do rozwoju kultury i społeczeństwa.
Adresaci kierunku
Adresatami studiów podyplomowych na kierunku Zarządzanie instytucjami kultury są:
- Osoby zatrudnione w muzeach, teatrach, galeriach, czy centrach kultury, które chcą rozwijać umiejętności zarządzania.
- Absolwenci kulturoznawstwa, historii sztuki, czy literaturoznawstwa, którzy chcą poszerzyć kompetencje o zarządzanie instytucjami kultury.
- Osoby pracujące w urzędach kultury lub wydziałach kultury w samorządach, zainteresowane efektywnym zarządzaniem działalnością kulturalną na poziomie lokalnym.
- Osoby związane z agencjami eventowymi, firmami marketingowymi, czy fundacjami, które specjalizują się w obsłudze sektora kultury.
- Przedsiębiorcy lub aspirujący właściciele instytucji kultury, którzy potrzebują wiedzy z zakresu zarządzania, aby skutecznie prowadzić własny biznes w tej dziedzinie.
- Osoby zatrudnione w administracji państwowej, które chcą lepiej zrozumieć i wspierać rozwój sektora kulturalnego na szczeblu publicznym.
Najważniejsze atuty kierunku
Program studiów podyplomowych na kierunku Zarządzanie instytucjami kultury został dopracowany i skrojony na miarę aktualnych potrzeb Słuchaczy oraz wymagań stawianych przez pracodawców.
Najważniejsze atuty kierunku to:
- program studiów stworzony przez ludzi kultury dla ludzi kultury,
- całość studiów będzie opierała się na rozwiązywaniu realnych wyzwań, przed którymi stoją instytucje kultury,
- prowadzący zajęcia są na co dzień związani z funkcjonowaniem w instytucjach kultury, sztuki i edukacji,
- nowoczesne narzędzia i techniki wspomagające zarządzanie instytucjami kultury,
- networking i możliwość spojrzenia na swoje problemy i wyzwania z różnych perspektyw.
Korzyści dla słuchaczy
Kierunek Zarządzanie instytucjami kultury na studiach podyplomowych w ZPSB to liczne korzyści, wśród których warto wymienić:
- Bezpłatny dostęp do bibliotek cyfrowych ibuk Libra oraz Biblio Ebookpoint.
- Stały dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie e-learningowej uczelni oraz platformie z kursami otwartymi Navoica.pl.
- Możliwość nawiązania kontaktów poprzez uczestnictwo w licznych spotkaniach branżowych.
- Bezpłatny dostęp do pełnego pakietu Microsoft Office 365 (dostęp do skrzynki pocztowej o pojemności 100 GB, najnowsze wersje programów z pakietu MS Office: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Teams, Forms itp., możliwość instalacji na 5 komputerach PC lub Mac, 5 tabletach lub smartfonach, edycję i współdzielenie dokumentów dzięki aplikacjom Office Online oraz Microsoft SharePoint, przechowywanie i udostępnianie plików dzięki nieograniczonej przestrzeni dyskowej usługi OneDrive).
- Wygodny plan zajęć, który pozwala na swobodne łączenie nauki z życiem prywatnym i zawodowym.
Program studiów
.
- Zajęcia integracyjne. 5 godz.
- Wprowadzenie do zarządzania instytucjami kultury. 10 godz.
.
- Projektowanie i rozwijanie instytucji kultury. 10 godz.
- Organizacja eventów kulturalnych. 10 godz.
- Zarządzanie zespołami. 10 godz.
- Marketing kultury. 15 godz.
- Etyka w kulturze. 5 godz.
- Prawo kulturalne. 5 godz.
- Edukacja kulturalna. 15 godz.
- Sztuka i kultura. 10 godz.
- Komunikacja w kulturze. 10 godz.
- Wystąpienia publiczne w praktyce. 10 godz.
- Ekonomia kultury. 10 godz.
- Zarządzanie projektami. 15 godz.
- Źródła finansowania instytucji kultury. 10 godz.
- Innowacje w kulturze. 10 godz.
.
Blok kompetencji kluczowych – dla chętnych. Każdy Słuchacz może wybrać maksymalnie 2 moduły z poniższego zestawu, które zrealizuje samodzielnie w formie e-learningowej. Każdy zrealizowany i zaliczony moduł odpowiada realizacji dodatkowych 10 godz. i zostanie dodany do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych.
- Autoprezentacja
- Efektywność osobista menedżera
- Komunikacja interpersonalna
- Kreatywność
- Zarządzanie zespołem
- Zarządzanie różnorodnością
Uczelnia zastrzega prawo do możliwości wprowadzenia do 15% zmian w programie kierunku.
Organizacja studiów podyplomowych
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu to uczelnia, która cieszy się uznaniem ze strony studentów oraz pracodawców zarówno z Pomorza Zachodniego, jak i z całego kraju. W naszej Uczelni na pierwszym miejscu stawiamy naszych Studentów i Słuchaczy. Dlatego studia podyplomowe prowadzone są tylko w piątki i soboty. Pozostałe dni tygodnia są wolne od zajęć, co umożliwia realizację innych celów i rozwijanie swoich pasji.
Zajęcia prowadzone są na sali – w tym do 4 zjazdów w trybie on-line.
- piątki w godzinach od 16:30 do 20:30
- soboty w godzinach od 9:00 do 17:00
Warunki ukończenia studiów
Aby ukończyć studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie instytucjami kultury, Słuchacze powinni:
- być obecni na minimum 80% zajęć,
- uzyskać pozytywny wynik z prezentacji projektu dyplomowego.
Lider kierunku
Sylwia Różycka – aktorka scen muzycznych oraz dramatycznych, absolwentka 4- letniego Studium Wokalno- Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni, a także konsultantka do spraw organizacyjno- artystycznych. Na profesjonalnej scenie zadebiutowała na deskach Teatru Muzycznego w Gdyni w 2006 roku w spektaklu „FOOTLOOSE” w reżyserii Macieja Korwina. Następnie była przez wiele lat związana z Teatrem Miejskim im. Witolda Gombrowicza w Gdyni grając w takich tytułach jak: Zorba, Casanova, Lata 20 te, lata 40 te na Scenie Letniej w Orłowie, a także przez rok z Bałtyckim Teatrem Dramatycznym w Koszalinie. W 2008 roku dyrektor Adam Opatowicz zaproponował jej współpracę w Teatrze Polskim w Szczecinie, gdzie zagrała wiele głównych ról ( Bal Manekinów, Co Wam się podoba, Opera za trzy grosze, Curikov, Mieszczanie, Piaf). Swoją sceniczną karierę budowała również w Operze na Zamku w Szczecinie (musical RENT w roli Maureen), w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, w 2017 roku (muiscal NINE w roli Carli), w Operze na Zamku w Szczecinie , w 2017 roku (musical CRAZY FOR YOU w roli Irene Ruth) oraz w Teatrze Muzycznym ROMA w Warszawie w 2021 roku (musical WAITRESS w roki Becky). W tej chwili przygotowuje się do jednej z głównych ról w musicalu CABARET do roli męskiej MIstrza Ceremonii. W roku 2017 oraz w 2021 została laureatką nagrody teatralnej Bursztynowy Pierścień za najlepszego aktora/ek w sezonie. W 2021 roku założyła FUNDACJĘ START, która jest wynikiem wieloletniej pracy o charakterze koordynatora do spraw artystycznych i z powodzeniem realizuje projekty o charakterze kulturalno- sportowym. Poza uczelnią artystyczną o profilu musicalowym skończyła również politologia- dziennikarstwo (WSKS w Gdyni) , coaching (WSB w Szczecinie) oraz w tym roku 2023 zarządzanie instytucjami kultury (AHE w Łodzi).
Kinga Rabińska – animatorka i organizatorka kultury. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowymi i krajowymi projektami badawczymi, kulturalnymi oraz projektami o charakterze promocyjno-informacyjnym. Od 2011 do 2017 roku współtworzyła INKU Szczeciński Inkubator Kultury, od 2017 roku współtworzy ŚRODEK Śródmiejski Punkt Sąsiedzki. Do 2022 roku prezeska Stowarzyszenia Edukacyjno-Artystycznego OSWAJANIE SZTUKI (obecnie Stowarzyszenie „Oswajanie miasta”). Członkini Zespołu ds. Rewitalizacji przy Prezydencie Miasta Szczecin. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2016) oraz Prezydenta Miasta Szczecin (2017). Absolwentka Programu Liderzy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności (2021-2022). Współpracowała z takimi instytucjami i podmiotami jak: Muzeum Pomorza w Greifswaldzie, serwis Patronite, Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia Sp. z o.o., Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Morskie Centrum Nauki, Teatr Kana. Pomysłodawczyni i realizatorka programów wspierających aktywnych, jak np. programu dotacyjnego mikrogranTY czy programu wyjazdowego „Jedź z nami” dla NGO-sów i grup nieformalnych w INKU. Inicjatorka i koordynatorka projektu GALERIE [OD] ULICY, w ramach którego witryny dawnych lokali piwnicznych były remontowane i oddawane artystom jako mikro galerie w przestrzeni publicznej. Prowadzi warsztaty dla młodych organizacji i artystów oraz warsztaty twórcze dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Autorka publikacji z zakresu edukacji nieformalnej i kulturalnej. Od 2021 roku współpracuje z biznesem i swoje doświadczenie wykorzystuje jako specjalistka ds. marketingu w obiekcie komercyjnym.
Partnerstwo
Fundacja START – powstała w czerwcu 2021 roku i jest sformalizowaną formą wcześniejszej, wieloletniej działalności uznanej aktorki scen dramatycznych i musicalowych w Polsce, Sylwii Różyckiej. Jej nadrzędnym celem jest wspieranie i integracja ludzi poprzez wspieranie inicjatyw lokalnych związanych z kulturą i sportem. Nawiązuje współpracę z ośrodkami i organizacjami artystycznymi tworząc projekty wyrównujące szanse dzieci, młodzieży i dorosłych oraz tworzących dla nich optymalne warunki do rozwoju. Z racji na swoje rozległe kontakty w świecie kultury oraz sportu pozyskuje do realizacji poszczególnych zadań wysoko wykwalifikowaną kadrę profesjonalistów, artystów, sportowców by tworzyć spektakle, filmy, warsztaty, zawody itp.