Istota identyfikacji wizualnej marki

Nie od dziś wiadomo, że pierwsze wrażenie jest niezwykle istotne. Należy odpowiednio się przyłożyć do tego, aby przyciągnąć uwagę i zapaść w pamięć, jednocześnie budząc pozytywne skojarzenia. W zrobieniu pierwszego wrażenia na pewno pomaga odpowiednio dopasowana do marki identyfikacja wizualna. Czym ona jest i na czym polega odpowiednia strategia w tym zakresie? 

Podstawowe założenia identyfikacji wizualnej

Odpowiednie reprezentowanie firmy na zewnątrz jest bardzo ważne. Utrwalanie wizerunku i stworzenie silnej marki pozwala na budowanie jej tożsamości oraz umożliwia zwiększanie świadomości u odbiorców. To sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji i dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Trudno budować wiarygodny biznes bez odpowiedniej identyfikacji wizualnej, dlatego też jest to element, do którego warto odpowiednio się przyłożyć i zadbać o każdy, nawet najdrobniejszy szczegół. 

Identyfikacja wizualna marki składa się z wielu aspektów. To nie tylko logo firmy, ale także wykorzystywana przez nią kolorystyka, stosowane na stronie oraz w logo fonty, a także sposób prowadzenia profili w mediach społecznościowych i komunikacja marketingowa. To odpowiednia szata graficzna każdej informacji przekazywanej na zewnątrz oraz sposób prezentacji marki zarówno w działaniach marketingowych, jak i w oficjalnych przetargach i innej formie komunikacji z klientami. 

Dobra identyfikacja wizualna, czyli jaka?

Dobra identyfikacja wizualna to taka, która jest dopracowana, a całość jest spójna. Poszczególne elementy powinny być do siebie dopasowane. Kolorystyka pojawiająca się w logo powinna pojawiać się w materiałach promocyjnych oraz na stronie WWW marki, a także na rozmaitych dokumentach. Ważna jest dbałość o detale i odpowiednie wybieranie czcionek, zdjęć oraz grafik wykorzystywanych przez markę. Wszystkie elementy muszą tworzyć dopracowaną całość, w której wszystko jest dobrze wyważone i dopasowane do wizerunku marki, branży oraz zakresu jej działalności. Inaczej prezentują się marki na rynku B2B, a inaczej te, które działają na rynku B2C. 

W ZPSB studenci mogą zdecydować się na studia podyplomowe na kierunku grafika komputerowa i komunikacja wizualna lub na studiach pierwszego na specjalności grafika komputerowa z możliwością uzyskania tytułu inżyniera. Zajęcia na tych kierunkach na pewno będą bardzo przydatne, jeśli w przyszłości chcesz zajmować się tworzeniem identyfikacji wizualnej marki i pracować nad graficznymi aspektami jej komunikacji. Zajęcia prowadzone w ZPSB są na bardzo wysokim poziomie i zapewniają wiedzę teoretyczną oraz praktyczną, z której na pewno skorzystasz w przyszłości.