Media społecznościowe mają ogromny wpływ na całe nasze życie. Ich rosnąca popularność zmieniła nasze podejście do kupowania i zapoznawania się z produktami oraz markami. Pojawienie się platform społecznościowych oraz szerokich możliwości, jakie one za sobą niosą, zmieniło również bardzo mocno komunikację marketingową w praktycznie każdej branży. Jak social media wpłynęły na marketing i dlaczego?
Media społecznościowe – nie tylko do kontaktu ze znajomymi
Media społecznościowe od lat cieszą się ogromną popularnością, która stale rośnie. Zwiększa się także użyteczność oraz funkcjonalność social mediów. Początkowo platformy tego typu stworzone zostały, aby umożliwić użytkownikom utrzymywanie między sobą kontaktu. Służyły do dzielenia się informacjami i zdjęciami. Obecnie jednak jest to miejsce, w którym użytkownicy poszukują informacji o produktach i usługach, obserwują influencerów, którzy polecają konkretne marki oraz śledzą działania marketingowe firm z praktycznie każdej branży.
Social media rozrosły się znacząco i obecnie praktycznie niezbędne jest, aby działania marketingowe marki osobistej czy firmy z dowolnej branży, były prowadzone również w ich obszarze. To doskonałe narzędzie, które pozwala realnie wpływać na wyniki sprzedaży, PR marki oraz na jej rozpoznawalność i popularność. Dlatego też obecnie wszystkie rozpoznawalne marki wykorzystują rozmaite platformy społecznościowe w celu lepszego docierania do swoich odbiorców.
Naucz się, jak wykorzystywać social media w marketingu
Trudno obecnie wyobrazić sobie skuteczny marketing bez korzystania z możliwości, jakie dają media społecznościowe. Platformy tego typu sprawiły, że klienci chcą mieć stały kontakt z marką. Szukają miejsca, w którym znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania lub będą mogli je swobodnie zadać, licząc na szybką i konkretną odpowiedź. Ale social media to nie tylko kontakt. To także szereg profesjonalnych narzędzi marketingowych, które pozwalają na tworzenie dopasowanych kampanii sponsorowanych i dotarcie do precyzyjnie wybranej grupy odbiorców.
W Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu kierunki marketingowe obejmują zajęcia skupione na działaniach w mediach społecznościowych oraz wykorzystywaniu rozmaitych narzędzi do promocji i kampanii online. Na studiach pierwszego stopnia dostępna jest między innymi nowoczesna specjalizacja marketing i nowe media, która przygotowuje studentów do prowadzenia profesjonalnych działań marketingowych zarówno z zakresu kampanii tradycyjnych, jak i tych online. W naszej ofercie edukacji wyższej dostępne są także studia podyplomowe na kierunku social media i e-marketing.
Nasi wykładowcy to praktycy z doświadczeniem, którzy są w stanie poprzeć przekazywaną wiedzę konkretnymi przykładami i działaniami. Dzięki temu studenci ZPSB zdobywają praktyczną wiedzę, którą mogą wykorzystywać podczas swojej pracy zawodowej czy to w chwili obecnej, czy w przyszłości. Jest to doskonała możliwość rozwoju zarówno dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją ścieżkę kariery, jak i dla tych, którzy chcą dopasować swoje umiejętności do nowoczesnych potrzeb branży oraz zaktualizować posiadaną wiedzę.