Marketing – czy to kierunek z przyszłością?

Marketing to branża, która dynamicznie rozwija się od lat. Ze względu na postęp technologiczny to, jak marketing wygląda obecnie, diametralnie różni się do tego, jak ta dziedzina prezentowała się jeszcze kilka lat temu. Czy marketing to nadal przyszłościowy kierunek i jeśli tak, to dlaczego? Sprawdź, czy studia marketingowe to na pewno dobry pomysł!

Branża, w której nie można zostawać w tyle

Postęp technologiczny ma ogromny wpływ na wiele dziedzin naszego życia oraz na rozwój wielu branż. Dotyczy to nie tylko branż typowo technicznych, ale także innych dziedzin. Trudno nie zauważyć, że rozwój nowoczesnych technologii, szczególnie nowoczesnych form komunikacji, ma ogromny wpływ na rozwój marketingu. Jest to branża, która na przestrzeni lat bardzo mocno się zmieniła i dalej ewoluuje, dając specjalistom z tego zakresu coraz nowsze możliwości i ciekawe rozwiązania. Marketingowcy chętnie sięgają po innowacyjne technologie, aby docierać do odbiorców w sposób ciekawy i intrygujący. Wykorzystywane są do tego obecnie przede wszystkim różnego rodzaju platformy społecznościowe oraz formy komunikacji internetowej. 

Ze względu na to, że media społecznościowe i wyszukiwarki internetowe stale się rozwijają, w marketingu nie można zostawać w tyle. Specjaliści muszą zawsze być na bieżąco i poszerzać swoje umiejętności oraz wiedzę. Aby jednak było to możliwe, niezbędne jest pozyskanie aktualnej wiedzy specjalistycznej. Studia marketingowe powinny być dostosowane do aktualnych trendów i przekazywać studentom wszystko to, co najważniejsze. Znajomość podstaw marketingu jest tak samo istotna, jak stałe poszerzanie swojej wiedzy i rozwój, aby jak najlepiej dopasowywać klasyczne rozwiązania i metody do współczesnych potrzeb konkretnych grup odbiorców.

Nowoczesne rozwiązania i nauka pod okiem praktyków

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Działania marketingowe widoczne są na każdym kroku. Nadal wykorzystywana jest bardzo szeroko reklama w mediach tradycyjnych, czyli w prasie, telewizji oraz radiu, a także reklama outdoorowa. Od kilku lat te działania bardzo mocno zostały wyparte i zastąpione przez kampanie marketingowe w internecie. Dotyczy to zarówno wyszukiwarek internetowych, jak i stron oraz portali internetowych, a także oczywiście kampanii w mediach społecznościowych. Skuteczność zapewnia optymalne połączenie dostępnych metod, o czym doskonale wiedzą praktycy. W Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest praktyczna nauka marketingu. Dlatego dla naszych studentów przygotowaliśmy utrzymane na bardzo wysokim poziomie specjalizacje marketingowe na studiach pierwszego, a także na studiach podyplomowych.

W Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu wiedza teoretyczna potwierdzona jest przez praktyków poprzez konkretne przykłady działań. Nasz program jest stale dopasowywany do zmieniających się trendów. Specjalność marketing i nowe media gwarantuje naukę w sposób ciekawy oraz przede wszystkim efektywny. Zajęcia prowadzone przez praktyków i możliwość wykonywania dopasowanych do aktualnych wymagań branży reklamowej ćwiczeń sprawia, że absolwenci specjalności marketingowych na naszej uczelni potrafią bez problemu odnaleźć się w pracy zawodowej.