Rola menedżera w zespole

Osoba na stanowisku menedżera ma przed sobą wiele możliwości i wyzwań. To stanowisko, które bez wątpienia jest istotne i odgrywa znaczącą rolę w funkcjonowaniu każdej organizacji. Obecnie dobre zrozumienie obowiązków menedżera jest jeszcze bardziej istotne ze względu na dynamiczny rozwój nowoczesnych metod zarządzania i systemów funkcjonowania firm z różnych branż. Sprawdź, czym dokładnie zajmuje się menedżer i jak nim zostać!

Cechy dobrego i skutecznego menedżera 

Praca na stanowisku menedżera zespołu, działu czy innej gałęzi organizacji jest najczęściej efektem zbierania doświadczenia oraz posiadania szerokiej wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa, znajomości branży oraz metod zarządzania personelem. Rolą osoby na tym stanowisku jest przewodzenie innym pracownikom zaangażowanym w dany projekt lub działania wybranego działu. Rola menedżera wymaga podejmowania trudnych decyzji i ustalania priorytetów dla całego zespołu. Dobry menedżer powinien charakteryzować się analitycznym umysłem i biznesowym podejściem oraz umiejętnością spoglądania na zadania z długofalową perspektywą. 

Decyzyjne i stricte biznesowe umiejętności to jednak nie wszystko. Skuteczny menedżer powinien potrafić delegować zadania i wydawać polecenia, ale musi umieć też zmotywować swoich pracowników do tego, aby wykonywali oni zlecone im obowiązki. Umiejętności interpersonalne oraz związane z psychologią zarządzania i biznesu również odgrywają bardzo istotną rolę w skutecznym pełnieniu tej funkcji. Dobrze, jeśli menedżer jest charyzmatyczny i zdecydowany. Powinien potrafić zarządzać miejscem pracy, jednocześnie nadzorując postępy prac, a także być gotowy na rozwiązywanie ewentualnych konfliktów i podejmowanie dialogu z podwładnymi, aby wiedzieli, że ich zdanie jest brane pod uwagę i wykorzystywane w funkcjonowaniu firmy. 

Wiedza teoretyczna i praktyczna to podstawa

Objęcie stanowiska menedżera od razu po rozpoczęciu kariery zawodowej jest raczej rzadko spotykanym, o ile właściwie niemożliwym, zjawiskiem. Zazwyczaj na awans na menedżera trzeba sobie zapracować. Bardzo istotne w tym przypadku jest bowiem doświadczenie i wiedza praktyczna. Studia pierwszego lub drugiego stopnia odgrywają znaczącą rolę, jednak wiele firm oczekuje, że zdobyte informacje zostaną odpowiednio skonfrontowane z codziennymi wyzwaniami w danej organizacji lub branży. 

W ZPSB kładziemy ogromny nacisk na naukę poprzez konkretne przypadki, pod okiem specjalistów z doświadczeniem. Nasze zajęcia na kierunkach, takich jak zarządzanie czy ekonomia odbywają się z udziałem menedżerów z różnych sektorów, którzy rozwijają swoje kariery w przedsiębiorstwach lokalnych na Pomorzu Zachodnim, a także globalnych. Dzięki temu nasi studenci, którzy wybiorą specjalność zarządzanie biznesem lub inną, związaną z zarządzaniem zespołem, mają ogromną wiedzę, którą bez większego problemu wdrożą w swoje codzienne działania przy rozwijaniu kariery.