Kierunek |
|
Specjalność |
|
Rodzaj studiów |
|
Tryb studiów |
|
Język |
|
Czas trwania |
|
Data startu |
|
Opis Kierunek Grafika i produkcja multimedialna projektowany przez Zachodniopomorską Szkołę Biznesu wyróżnia się interdyscyplinarnym podejściem do obserwowanych aktualnie zjawisk i wyzwań gospodarczych oraz dużym udziałem zajęć praktycznych. Kierunek wychodzi naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na specjalistów, posiadających kompetencje w zakresie zarządczym, cyfrowym, komunikacyjnym i artystycznym. |
|
Aktualna zniżka |
|
Cena |
|
Rezerwuję miejsce
Cel studiów
Koncepcja kształcenia na kierunku Grafika i produkcja multimedialna w pełni uwzględnia zapotrzebowanie lokalnego rynku pracy na absolwentów studiów pierwszego stopnia. Rynek usług graficznych, projektowych, a przede wszystkim rynek nowych mediów zmienia się dynamicznie i wykazuje tendencje wzrostowe. Na rynku pracy poszukiwani są głównie specjaliści z zakresu grafiki komputerowej, zwłaszcza z obszaru grafiki 3D i multimediów. Osoby te, zarówno pracujące na własny rachunek, jak i w firmach, stoją przed wyzwaniem ciągłego wdrażania nowych technologii, sprostania rosnącej konkurencji i dostosowania się do nowych rynkowych potrzeb – dostarczenia profesjonalnej obsługi klienta i kompleksowej oferty, łączącej projektowanie z zarządzaniem produkcją, działaniami marketingowymi i PR-owymi. Rynek usług graficznych i multimediów to jeden z tych obszarów, który zyskuje na rozwoju Internetu, nowych technologii i wzroście znaczenia komunikacji z zastosowaniem obrazu. Zapotrzebowanie na usługi graficzne wciąż rośnie. Duże zapotrzebowanie na usługi grafików mają firmy działające w obszarze social media, a także agencje marketingowe i PR realizujące kampanie komunikacyjne skierowane do reprezentantów młodego pokolenia.
Województwo zachodniopomorskie od wielu już lat zauważając ten trend w swoich działaniach strategicznych stawiało na wsparcie branż powiązanych z nowymi technologiami i przemysłami kreatywnymi. Jednym z istotnych kierunków rozwoju (regionalną inteligentną specjalizacją) jest „Technologie i usługi przyszłości”. Województwo zachodniopomorskie umacnia swoją pozycję jako rozwoju narzędzi i oprogramowania związanego z multimediami.
Kierunek Grafika i produkcja multimedialna projektowany przez Zachodniopomorską Szkołę Biznesu wyróżnia się interdyscyplinarnym podejściem do obserwowanych aktualnie zjawisk i wyzwań gospodarczych oraz dużym udziałem zajęć praktycznych. W tym kontekście należy uznać, iż kierunek wychodzi naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na specjalistów, posiadających kompetencje w zakresie zarządczym, cyfrowym, komunikacyjnym i artystycznym. Za poparciem nowej inicjatywy edukacyjnej Uczelni przemawia też jej wieloletnie doświadczenie w kształceniu specjalistów na potrzeby regionu zachodniopomorskiego (i nie tylko) oraz zapotrzebowanie przez partnerów Uczelni wyrażane na posiedzeniach Rady Programowej, spotkaniach i w listach poparcia.
Założenia programu
Podstawowymi narzędziami realizacji tak pomyślanego programu na kierunku Grafika i produkcja multimedialna są:
- odpowiednio zaprojektowane moduły zajęć z różnych dyscyplin i dziedzin tematycznych, takich jak:
- moduł predyspozycji osobistych – z takimi kursami, jak np. Mentoring i tutoring akademicki, Kompetencje przyszłości czy Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
- moduł biznesowy – z takimi kursami, jak np. Marketing i badania marketingowe, podstawy zarządzania, zarządzanie projektami, prawo autorskie i etyka w biznesie, kampanie reklamowe czy budżetowanie i sprzedaż produktów cyfrowych
- moduł kompetencji artystycznych i projektowych – z takimi kursami jak np. aplikacje graficzne, podstawy projektowania graficznego, historia sztuki, podstawy technik plastycznych, fotografia cyfrowa, animacja cyfrowa czy typografia
- moduły specjalnościowe – kursy w obszarze specjalności Grafika projektowa oraz Produkcja multimedialna (projektowanie i produkcja materiałów reklamowych, poligrafia DTP, wzornictwo graficzne, trendy w grafice projektowej, warsztat wideo, warsztat dźwięku, tworzenie światów wirtualnych, techniki chwytania ruchu), itp.
- Moduł zawodowy – wraz z praktyką zawodowa (6 miesięcy)
- indywidualizacja kształcenia – większość zajęć odbywać się będzie formie warsztatów i ćwiczeń, w grupach, w których interaktywne metody pracy wymuszają na studentach aktywny udział; dodatkowym atutem jest duży udział zajęć obieralnych, zgodnie z zainteresowaniami studentów daną problematyką;
- interaktywne metody dydaktyczne: studia przypadków, warsztaty projektowe, prace zespołowe; są to formy pracy dostosowane do specyfiki kształcenia osób dorosłych, angażujące studentów w proces nauczania, czyniąc go bardziej atrakcyjnym i efektywnym; wykorzystanie nowoczesnych technik i aplikacji umożliwi w lepszy sposób dotarcie do najmłodszych studentów, reprezentantów millenialsów i pokolenia Z;
- ścisła współpraca z pracodawcami na szczeblu lokalnym i regionalnym;
- kadra z dużym doświadczeniem praktycznym w zakresie grafiki i multimediów.
Takie podejście do programu studiów i jego realizacji umożliwia analizowanie zagadnień inżynierii e-commerce z wielu perspektyw, wyposaża absolwenta w kompetencje poszukiwane na rynku pracy, i stwarza warunki do dalszego rozwoju zgodnie z koncepcją lifelong learning.
Czego się nauczysz?
Absolwent kierunku Grafika i produkcja multimedialna będzie posiadać następujące kompetencje ogólne:
- demonstruje niezbędną wiedzę i umiejętności z przedmiotów z dziedziny nauk społecznych oraz ze obszaru sztuk plastycznych i konserwacji dzieł sztuki;
- posiada umiejętność analizy i syntezy;
- posiada umiejętności zarządzania informacją (wykazuje umiejętność pobierania i analizowania informacji z różnych źródeł);
- posiada umiejętności badawcze i umiejętność rozwiazywania problemów inżynierskich, jest kreatywny;
- posiada zdolność do stosowania wiedzy w praktyce;
- ma praktyczną wiedzę na temat zawodu; wykazuje inicjatywę̨ i przedsiębiorczość w zdobywaniu pozycji na rynku pracy;
- zna technologie informatyczne i posiada wiedzę o najnowszych trendach w zarządzaniu, współczesnym rynku mediowym i w sztuce;
- potrafi planować zadania, przygotowywać i zarządzać projektami;
- posiada znajomość́ języka angielskiego /i/ lub języka niemieckiego, w tym zawodowego języka profesjonalnego;
- wykazuje umiejętność autonomicznej pracy, ma zdolność uczenia się, rozumie potrzebę̨ rozwoju zawodowego;
- potrafi krytycznie ocenić własne umiejętności i zidentyfikować braki;
- posiada zdolność adaptacji do nowych sytuacji zdobywaną w trakcie praktyk zawodowych;
- demonstruje umiejętność pracy zespołowej, w tym także w zespole interdyscyplinarnym, podejmowania decyzji i jej komunikowania oraz przywództwa;
- ma świadomość i uznanie różnorodności i wielokulturowości zawodu, zrozumienia kultur i zwyczajów innych krajów;
- rozumie znaczenie reguł kodeksu zawodowego i postawy etycznej w zawodzie.
Absolwent kierunku Grafika i produkcja multimedialna posiada następujące kompetencje szczegółowe, charakterystyczne dla kształcenia na kierunku:
- posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie projektowania rozmaitych form graficznych i multimedialnych, wizualnych zarówno dla mediów tradycyjnych, jak i nowych mediów;
- jest on zdolny do realizowania projektów użytkowych, biznesowych, edukacyjnych czy też artystycznych;
- dzięki połączeniu dwóch dyscyplin naukowych (do których odnoszą się efekty uczenia się), tj. nauki społecznych oraz sztuk plastycznych i konserwacji dzieł sztuki absolwent kierunku posiada szerokie możliwości kreacyjne, z zastosowaniem rozmaitych narzędzi;
- jest zaznajomiony z najnowszymi trendami w obszarze sztuki, zarządzania i komunikacji;
- w sytuacjach zagrożenia i awaryjnych potrafi właściwie reagować i odpowiedzialnie wykonywać przydzielone zadania;
- wykorzystuje techniki informatyczne w pracach artystycznych, w szczególności w tworzeniu dzieł cyfrowych;
- posługuje się zawodowym językiem angielskim i/lub niemieckim;
- posiada praktykę̨ zawodową zdobytą w przedsiębiorstwach przemysłowych z branży przemysłów kreatywnych lub branż pokrewnych.
Kariera po studiach
Absolwent kierunku po studiach będzie mógł pracować na przykład jako:
- grafik komputerowy (graphic designer),
- reżyser form multimedialnych,
- webdesigner,
- projektant systemów identyfikacji wizualnej,
- specjalista ds. technik multimedialnych, projektowania i wdrażania systemów zarządzania informacją,
- grafik e-commerce,
- montażysta dźwięku i obrazu,
- Animator,
- Projektant UX.
Organizacja studiów
- Studia niestacjonarne
- zajęcia odbywają się na uczelni w piątki (16:30-21:00, soboty (8:30-19:00) oraz niedziele (8:30-17:30
- Studia stacjonarne
- prowadzone w całości na uczelni od poniedziałku do piątku
Warunek ukończenia studiów
Warunkiem ukończenie studiów i otrzymania dyplomu, stanowiącego przepustkę do świata biznesu, jest zaliczenie zajęć, zdanie egzaminów, zaliczenie praktyk zawodowych określonych w planie studiów oraz złożenie pracy inżynierskiej i jej obrona podczas egzaminu dyplomowego.
Rezerwuję miejsce