Grafika i produkcja multimedialna

 

Kierunek
  • Zarządzanie
Specjalność
  • Grafika i produkcja multimedialna
Rodzaj studiów
  • Licencjackie
Tryb studiów
  • Stacjonarne
  • Niestacjonarne
Język
  • Polski
Czas trwania
  • 3 lata (6 semestrów)
Data startu
  • Październik 2024
Opis
Kierunek Grafika i produkcja multimedialna projektowany przez Zachodniopomorską Szkołę Biznesu wyróżnia się interdyscyplinarnym podejściem do obserwowanych aktualnie zjawisk i wyzwań gospodarczych oraz dużym udziałem zajęć praktycznych. Kierunek wychodzi naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na specjalistów, posiadających kompetencje w zakresie zarządczym, cyfrowym, komunikacyjnym i artystycznym.
Aktualna zniżka
  • Studiuj taniej nawet o 2450 zł!
Cena
  • już od 595 zł/mc!

 

Rezerwuję miejsce

Cel studiów

Koncepcja kształcenia na kierunku Grafika i produkcja multimedialna w pełni uwzględnia zapotrzebowanie lokalnego rynku pracy na absolwentów studiów pierwszego stopnia. Rynek usług graficznych, projektowych, a przede wszystkim rynek nowych mediów zmienia się dynamicznie i wykazuje tendencje wzrostowe. Na rynku pracy poszukiwani są głównie specjaliści z zakresu grafiki komputerowej, zwłaszcza z obszaru grafiki 3D i multimediów. Osoby te, zarówno pracujące na własny rachunek, jak i w firmach, stoją przed wyzwaniem ciągłego wdrażania nowych technologii, sprostania rosnącej konkurencji i dostosowania się do nowych rynkowych potrzeb – dostarczenia profesjonalnej obsługi klienta i kompleksowej oferty, łączącej projektowanie z zarządzaniem produkcją, działaniami marketingowymi i PR-owymi. Rynek usług graficznych i multimediów to jeden z tych obszarów, który zyskuje na rozwoju Internetu, nowych technologii i wzroście znaczenia komunikacji z zastosowaniem obrazu. Zapotrzebowanie na usługi graficzne wciąż rośnie. Duże zapotrzebowanie na usługi grafików mają firmy działające w obszarze social media, a także agencje marketingowe i PR realizujące kampanie komunikacyjne skierowane do reprezentantów młodego pokolenia.

Województwo zachodniopomorskie od wielu już lat zauważając ten trend w swoich działaniach strategicznych stawiało na wsparcie branż powiązanych z nowymi technologiami i przemysłami kreatywnymi. Jednym z istotnych kierunków rozwoju (regionalną inteligentną specjalizacją) jest „Technologie i usługi przyszłości”. Województwo zachodniopomorskie umacnia swoją pozycję jako rozwoju narzędzi i oprogramowania związanego z multimediami.

Kierunek Grafika i produkcja multimedialna projektowany przez Zachodniopomorską Szkołę Biznesu wyróżnia się interdyscyplinarnym podejściem do obserwowanych aktualnie zjawisk i wyzwań gospodarczych oraz dużym udziałem zajęć praktycznych. W tym kontekście należy uznać, iż kierunek wychodzi naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na specjalistów, posiadających kompetencje w zakresie zarządczym, cyfrowym, komunikacyjnym i artystycznym. Za poparciem nowej inicjatywy edukacyjnej Uczelni przemawia też jej wieloletnie doświadczenie w kształceniu specjalistów na potrzeby regionu zachodniopomorskiego (i nie tylko) oraz zapotrzebowanie przez partnerów Uczelni wyrażane na posiedzeniach Rady Programowej, spotkaniach i w listach poparcia.

Założenia programu

Podstawowymi narzędziami realizacji tak pomyślanego programu na kierunku Grafika i produkcja multimedialna są:

  • odpowiednio zaprojektowane moduły zajęć z różnych dyscyplin i dziedzin tematycznych, takich jak:
    • moduł predyspozycji osobistych – z takimi kursami, jak np. Mentoring i tutoring akademicki, Kompetencje przyszłości czy Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
    • moduł biznesowy – z takimi kursami, jak np. Marketing i badania marketingowe, podstawy zarządzania, zarządzanie projektami, prawo autorskie i etyka w biznesie, kampanie reklamowe czy budżetowanie i sprzedaż produktów cyfrowych
    • moduł kompetencji artystycznych i projektowych – z takimi kursami jak np. aplikacje graficzne, podstawy projektowania graficznego, historia sztuki, podstawy technik plastycznych, fotografia cyfrowa, animacja cyfrowa czy typografia
    • moduły specjalnościowe – kursy w obszarze specjalności Grafika projektowa oraz Produkcja multimedialna (projektowanie i produkcja materiałów reklamowych, poligrafia DTP, wzornictwo graficzne, trendy w grafice projektowej, warsztat wideo, warsztat dźwięku, tworzenie światów wirtualnych, techniki chwytania ruchu), itp.
    • Moduł zawodowy – wraz z praktyką zawodowa (6 miesięcy)
  • indywidualizacja kształcenia – większość zajęć odbywać się będzie formie warsztatów i ćwiczeń, w grupach, w których interaktywne metody pracy wymuszają na studentach aktywny udział; dodatkowym atutem jest duży udział zajęć obieralnych, zgodnie z zainteresowaniami studentów daną problematyką;
  • interaktywne metody dydaktyczne: studia przypadków, warsztaty projektowe, prace zespołowe; są to formy pracy dostosowane do specyfiki kształcenia osób dorosłych, angażujące studentów w proces nauczania, czyniąc go bardziej atrakcyjnym i efektywnym; wykorzystanie nowoczesnych technik i aplikacji umożliwi w lepszy sposób dotarcie do najmłodszych studentów, reprezentantów millenialsów i pokolenia Z;
  • ścisła współpraca z pracodawcami na szczeblu lokalnym i regionalnym;
  • kadra z dużym doświadczeniem praktycznym w zakresie grafiki i multimediów.

Takie podejście do programu studiów i jego realizacji umożliwia analizowanie zagadnień inżynierii e-commerce z wielu perspektyw, wyposaża absolwenta w kompetencje poszukiwane na rynku pracy, i stwarza warunki do dalszego rozwoju zgodnie z koncepcją lifelong learning.

Czego się nauczysz?

Absolwent kierunku Grafika i produkcja multimedialna będzie posiadać następujące kompetencje ogólne:

  • demonstruje niezbędną wiedzę i umiejętności z przedmiotów z dziedziny nauk społecznych oraz ze obszaru sztuk plastycznych i konserwacji dzieł sztuki;
  • posiada umiejętność analizy i syntezy;
  • posiada umiejętności zarządzania informacją (wykazuje umiejętność pobierania i analizowania informacji z różnych źródeł);
  • posiada umiejętności badawcze i umiejętność rozwiazywania problemów inżynierskich, jest kreatywny;
  • posiada zdolność do stosowania wiedzy w praktyce;
  • ma praktyczną wiedzę na temat zawodu; wykazuje inicjatywę̨ i przedsiębiorczość w zdobywaniu pozycji na rynku pracy;
  • zna technologie informatyczne i posiada wiedzę o najnowszych trendach w zarządzaniu, współczesnym rynku mediowym i w sztuce;
  • potrafi planować zadania, przygotowywać i zarządzać projektami;
  • posiada znajomość́ języka angielskiego /i/ lub języka niemieckiego, w tym zawodowego języka profesjonalnego;
  • wykazuje umiejętność autonomicznej pracy, ma zdolność uczenia się, rozumie potrzebę̨ rozwoju zawodowego;
  • potrafi krytycznie ocenić własne umiejętności i zidentyfikować braki;
  • posiada zdolność adaptacji do nowych sytuacji zdobywaną w trakcie praktyk zawodowych;
  • demonstruje umiejętność pracy zespołowej, w tym także w zespole interdyscyplinarnym, podejmowania decyzji i jej komunikowania oraz przywództwa;
  • ma świadomość i uznanie różnorodności i wielokulturowości zawodu, zrozumienia kultur i zwyczajów innych krajów;
  • rozumie znaczenie reguł kodeksu zawodowego i postawy etycznej w zawodzie.

Absolwent kierunku Grafika i produkcja multimedialna posiada następujące kompetencje szczegółowe, charakterystyczne dla kształcenia na kierunku:

  • posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie projektowania rozmaitych form graficznych i multimedialnych, wizualnych zarówno dla mediów tradycyjnych, jak i nowych mediów;
  • jest on zdolny do realizowania projektów użytkowych, biznesowych, edukacyjnych czy też artystycznych;
  • dzięki połączeniu dwóch dyscyplin naukowych (do których odnoszą się efekty uczenia się), tj. nauki społecznych oraz sztuk plastycznych i konserwacji dzieł sztuki absolwent kierunku posiada szerokie możliwości kreacyjne, z zastosowaniem rozmaitych narzędzi;
  • jest zaznajomiony z najnowszymi trendami w obszarze sztuki, zarządzania i komunikacji;
  • w sytuacjach zagrożenia i awaryjnych potrafi właściwie reagować i odpowiedzialnie wykonywać przydzielone zadania;
  • wykorzystuje techniki informatyczne w pracach artystycznych, w szczególności w tworzeniu dzieł cyfrowych;
  • posługuje się zawodowym językiem angielskim i/lub niemieckim;
  • posiada praktykę̨ zawodową zdobytą w przedsiębiorstwach przemysłowych z branży przemysłów kreatywnych lub branż pokrewnych.

Kariera po studiach

Absolwent kierunku po studiach będzie mógł pracować na przykład jako:

  • grafik komputerowy (graphic designer),
  • reżyser form multimedialnych,
  • webdesigner,
  • projektant systemów identyfikacji wizualnej,
  • specjalista ds. technik multimedialnych, projektowania i wdrażania systemów zarządzania informacją,
  • grafik e-commerce,
  • montażysta dźwięku i obrazu,
  • Animator,
  • Projektant UX.

Organizacja studiów

  • Studia niestacjonarne
    • zajęcia odbywają się na uczelni w piątki (16:30-21:00, soboty (8:30-19:00) oraz niedziele (8:30-17:30
  • Studia stacjonarne
    • prowadzone w całości na uczelni od poniedziałku do piątku

Warunek ukończenia studiów

Warunkiem ukończenie studiów i otrzymania dyplomu, stanowiącego przepustkę do świata biznesu, jest zaliczenie zajęć, zdanie egzaminów, zaliczenie praktyk zawodowych określonych w planie studiów oraz złożenie pracy inżynierskiej i jej obrona podczas egzaminu dyplomowego.

 

Rezerwuję miejsce