Zachodniopomorska Szkoła Biznesu prowadzi szereg badań dotyczących różnych sfer życia i gospodarki. Do tych najważniejszych i już zrealizowanych można zaliczyć między innymi następujące:
- „Nowoczesna inżynieria finansowa dla start-up’ów – screening fazy inicjacyjnej w Polsce” – grant Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, 2010-2013 (więcej informacji znajdziesz tutaj: www.finansedlainnowacji.pl)
- „Reaktywność i adaptatywność podmiotów gospodarczych w fazach dekoniunktury” – grant MNiSW, 2009-2012
- „Bankructwa gospodarstw domowych” – grant MNiSW, 2006-2009
- „Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie” – grant MNiSW, 2000-2003
- „Kondycja Kadr Menadżerskich Pomorza Zachodniego” – celem badania było zidentyfikowanie atutów i słabości kadr kierowniczych regionu oraz ich postaw wobec problemów makroekonomicznych i procesów integracyjnych; wyniki badań opublikowano w czasopiśmie „MANAGER” oraz zaprezentowane na ogólnopolskiej Konferencji „Kapitał intelektualny w polskich przedsiębiorstwach”
- „Zaangażowanie międzynarodowe firm Pomorza Zachodniego” – badanie prowadzone wspólnie z Centrum Biznesu Międzynarodowego Uniwersytetu w Leeds
- „Orientacja rynkowa przedsiębiorstw niemieckich na polskim rynku” – badanie prowadzone w ramach stypendium NATO Advanced Fellowship Programme
- „Stan koszar po wojskach radzieckich w Polsce” – badania prowadzone w ramach programu DECODE; ich wynik wykorzystywał Departament Obrony USA
- „Rozwój e-przedsiębiorczości w regionie” – badanie prowadzone w ramach grantu celowego z Marszałkiem Województwa Zachodniopomorskiego
- „European Integration and Economics” – grant programu Phare Fiesta
- „Stan istniejący oraz perspektywy rozwoju handlu, rzemiosła usługowego, gastronomii, administracji publicznej i komercyjnej na obszarze Miasta Szczecina” – grant Prezydenta Miasta Szczecina
- „Od wspólnot europejskich do Unii Europejskiej” – grant programu Phare Fiesta
- „Kierunki rozwoju polskiego rynku finansowego” – grant Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej z funduszu Phare Fiesta
- „Badanie rynków monopsonicznych”
- „Rola stereotypów płciowych w komunikowaniu interpersonalnym”
- „Powiązania ogólnej strategii zarządzania firmy ze strategia motywacji”
- „Strategie integracyjne monopoli naturalnych jako reakcja na liberalizację i globalizację gospodarki światowej na przykładzie sektora usług telekomunikacyjnych”
- „Narzędzia marketingowe w handlu elektronicznym”
- „Marketing a bariera popytu w gospodarce światowej”
- „Strategia zarządzania polskich stoczni w warunkach globalizacji”
- „Czynniki determinujące skuteczność programów lojalnościowych, skierowanych do sprzedawców dóbr wybieralnych”
- „Fuzje i przejęcia jako wynik aliansu strategicznego”
- „Efektywność zaangażowania różnych form kapitału obcego do finansowania majątku przedsiębiorstwa”
- „Przystosowania polskich przedsiębiorstw do przyszłego funkcjonowania w ramach jednolitego rynku UE”
- „Determinanty jakości produktu turystycznego”
- „Kryteria podejmowania decyzji inwestycyjnych przez przedsiębiorstwa”
- „Wpływ strategii ogólnej firmy na metody motywowania pracowników”
- „Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie – perspektywa strategiczna”
- „Konkurencyjność polskich stoczni – stan i przyszłość”
- „Bankructwa gospodarstw domowych w perspektywie społecznej i ekonomicznej”
- „Wykorzystanie bioodnawialnych źródeł energii jako wyzwanie UE”
- „Istota strategii zarządzania – wyzwania XXI wieku”
Nasza Uczelnia przeprowadziła również znaczące badania dla instytucji zewnętrznych, między innymi:
- „Szczecin 2000 – problemy, kierunki rozwoju miasta w opinii publicznej mieszkańców” – na zlecenie Urzędu Miejskiego w Szczecinie
- „Badania reklamowe – klienci KFC” – dla firmy Quest Market Research&Consultancy z siedziba w Raszynie
- „Budżet 2000 w opinii mieszkańców Szczecina” – na zlecenie Urzędu Miejskiego w Szczecinie
- „Banki w opinii publicznej mieszkańców Szczecina” – dla PKO S.A., BOA S.A., BRE S.A. w Szczecinie
- „Kolportaż prasy na Pomorzu Zachodnim – analiza rynkowa” – zlecone przez RUCH S.A., Oddział Pomorski w Szczecinie
- „Kurier Szczeciński – analiza publiczności prasowej pisma” – dla wydawnictwa Kurier Press w Szczecinie
- „Markety Szczecińskie – analiza udziału w rynku” – dla Urzędu Miejskiego w Szczecinie
- „Czytelnictwo Pulsu Biznesu na Pomorzu Zachodnim” – zlecone przez Bonnier Business w Warszawie
- „Markety Szczecińskie – znajomość, nazwy i środki komunikacji z klientem” – dla marketów Real i Makro